מייסד רדיט עוזב ומבקש: "תמנו אדם שחור במקומי"

אלכסיס אוהניין. עזב את החברה שייסד
אלכסיס אוהניין. עזב את החברה שייסד

אחד ממייסדי אתר האינטרנט רדיט (Reddit) אלכסיס אוהניין החליט לעזוב את החברה בעקבות המהומות בארה"ב. אוהניין, הנשוי לטניסאית אלופת העולם סרינה וויליאמס, החליט לעזוב את החברה ואף לתרום מיליון דולר לעמותה הנלחמת בגזענות בעקבות המהומות המתרחשות בארה"ב על רקע הירצחו של ג'ורג' פלוייד. "איך אוכל להתסכל בעיניה של בתי השחורה כשהיא תשאל 'מה אתה עשית?'" אמר אוהניין בסרטון שהעלה לטוויטר והוסיף: "אני מאמין שההתפטרות יכולה להיות צעד מנהיגותי מטעם אנשים שנמצאים כרגע בעמדות כוח. לכל מי שנלחם כדי לתקן את מדינתנו השבורה: אל תפסיקו". אוהניין התחייב כי בעתיד ימשיך ויתרום את הרווחים מהאתר למען הקהילה השחורה וביקש כי ימונה אדם שחור לתפקיד במקומו.

במהלך השבוע האחרון כמה פורומים בולטים ברדיט החליטו לשנות את הגישה אליהם לפרטית וחסמו מודעות חדשות וזאת על מנת למחות נגד מדיניות החברה בנושאי גזענות, שכן חלק מהפורומים הם כר פורה לאמונות כגון עליונות לבנה. עובד לשעבר בחברה, אלן פאו, אמר בנושא כי "אתה לא יכול להגיד ש'חיי שחורים חשובים' כאשר רדיט מלבה שנאה ומרוויח כסף בזכות 'עליונות לבנה' ושנאה כל היום". יש לציין כי באתר קיימים תתי-פורומים ששמם blackpeoplehate ו-MilionDollarExtreme שהיו ידועים כפורומים גזעניים, ולאחרונה אף הכניסו את תת הפורום המגבה את נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ לתוך סוג של רשימת סינון וזאת על מנת שתכנים הנכתבים בפורום זה לא יפורסמו בדפים אחרים או בתוצאות החיפוש שבאתר.

הדור החדש של הפורומים

אוהניין הקים את הרשת החברתית "רדיט – Reddit" לפני כחמש עשרה שנים עם שותפיו לחדר במכללה אהרון שוורץ וסטיב הופמן. ב-2018 אוהניין החליט להפסיק את פעילותו היומיומית בחברה אך המשיך לשמש כחבר בדירקטוריון עד כה. רדיט הוא למעשה סוג של לוח מודעות \ פורום מקוון בו המשתמשים יכולים לשתף תכנים כגון תמונות, תמונות מונפשות וטקסטים שונים. מכיוון שמדובר בתוכן מבוסס-גולשים לא מצונזר במהלך השנים אירעו מקרים רבים של תכנים שנויים מחלוקת שפורסמו, כמו גם גזענות כנגד שחורים ויהודים. כמו כן בעבר הוצגו באתר קטעי פורנוגרפיה קשה (פדופיליה, זאופיליה וכ"ו) אך מנהלי החברה נקטו במדיניות אכיפה קשה וכיום האתר נקי לחלוטין מדברים אלו, שגם אם מתרחשים – הקהילה עצמה מקיאה אותם מהאתר.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

2 תגובות

  1. תודה, אינפרמטיבי וכתוב היטב, האתר שלכם מעניין נורא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *