משפט Megaupload לא יחל עד לפחות 2021

קים דוטקום
קים דוטקום

Megaupload היה בזמנו האתר הגדול בעולם להעלאת ושיתוף קבצים ברשת האינטרנט. הבעיה הייתה שהמפעיל, קים דוטקום, לא שיתף פעולה עם הרשויות.

לפני כמעט תשע שנים הסתערו הכוחות המיוחדים של משטרת ניו זילנד על אחוזתו של קים דוטקום (קים שמיץ), אזרח גרמני המתגורר במדינה ואשר הפעיל בזמנו את Megaupload, אתר שיתוף הקבצים הגדול ביותר בעולם. בסצינות שנראות כאילו נלקחו היישר מהסרטים ההוליוודים, פשטו הכוחות הרבים, מלווים במסוק, על ביתו של דוטקום, ללא כל התנגדות, והחרימו שרתים ומחשבים, יאכטה, רכבי פאר ומוצרי יוקרה אחרים ואף עצרו את דוטקום. המעצר המתוקשר היה עקב צו מעצר שהוצא נגד דוטקום על ידי הרשויות בארה"ב וזאת בחשד לכך שאינו משתף פעולה עם הרשויות בהסרת תכנים פיראטיים מהאתר Megaupload, שהוקם בשנת 2005. האתר בזמנו אכן הכיל כמויות אדירות, פטהבייטים של תוכנות, משחקים, סרטים ועוד אשר מוגנים בזכויות יוצרים וניתנו בחינם לכל דורש.

ארה"ב אף השתלטה על הדומיינים של דוטקום ובכך סגרה הלכה למעשה את אתר Megaupload. האתר Rapidshare, המתחרה הגדול ביותר שפעל באופן דומה למגה, החליט להפסיק לתת שירותי אירוח קבצים בלתי חוקיים ולאחר מכן נסגר לחלוטין. בזמנו, כל המהלך היה מטאור שנחת על האינטרנט בכך ששני אתרי השיתוף הגדולים בעולם נסגרו כמעט בבת אחת. למרות המעצר המתוקשר וצו ההסגרה, דוטקום החליט להילחם והגיש התנגדות, ולכן עד כה התיק נדון בערכאות שונות בבתי המשפט בניו זילנד, בעוד שבארה"ב ממתינים להסגרתו על מנת להגיש את כתב האישום ועל כן משפטו לא יחל לפחות עד 2021, אז בארה"ב מקווים כי תתקבל החלטה סופית בניו זילנד. מי שעוד ממתינים להסגרתו הם קבוצות זכויות היוצרים MPA ו-RIAA, וזאת על מנת לתבוע אותו כספית על הפרת זכויותיהם לכאורה.

מאז דוטקום הקים רשת חדשה של אתרי אירוח קבצים בשם Mega הפועלת באופן מוצפן ומקודד כך שאפילו לו עצמו אין גישה לקבצים הנמצאים בשרתים, אך הם לא זכו להצלחה כמו קודמיהם. דוטקום (DotCom) עצמו, הוא מיליונר שהרוויח את הונו מחברות טכנולוגיה שהקים במהלך השנים. שמו השאול הוא "הומאג' לטכנולוגיה שהפכה אותו למיליונר". על פי הרשויות האמריקאיות, דוטקום הוא הבעלים של לפחות 18 רכבי יוקרה, כאשר לוחיות הזיהוי של שלושה מהן היא HACKER, MAFIa ו-STONED. כמו כן דוטקום הוא גיימר וותיק וידוע בסצינות הגיימינג השונות, וזאת לאחר שבמשך שנים היה מדורג במקום הראשון בעולם במשחק Call of Duty: Modern Warfare 3.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *