תביעה ייצוגית נגד גוגל: עוקבת אחרי גולשים במצב פרטי

Google Analytics

תביעה ייצוגית הוגשה אתמול נגד ענקית הטכנולוגיה גוגל וזאת בטענה כי היא חדרה לפרטיותם של מיליוני גולשים ללא ידיעתם תוך שהיא עוקבת ואוספת נתונים עליהם בזמן שהם משתמשים בחלון "גלישה בסתר". בתביעה, שהוגשה בבית המשפט המחוזי בצפון קליפורניה, נטען כי גוגל עוקבת אחרי נתוני הגלישה של המשתמשים ואוספת מידע מזהה אחר עליהם בעזרת Google Analytics, Google Ad Manager ותוכנות ופלאגאינים נוספים וזאת למרות שהמשתמשים הפעילו "גלישה בסתר". על פי התובעים, כאשר משתמש מבקר באתר אינטרנט או מפעיל אפליקציה שמשתמשת בשירות השייך לגוגל (למעלה מ-70% מאתרי האינטרנט עושים שימוש כזה), המידע האישי של המשתמש כגון כתובת IP, העמודים שנצפו, מידע אל החומרה של המשתמש ועוד נשלחים לחברת גוגל.

התובעים טוענים כי כל זאת נעשה ללא ידיעת הגולשים או הסכמתם, וגוגל לא טורחת להודיע על כך לגולשים ולכן בתביעה מואשמת גוגל כי היא אוספת את הנתונים האישיים ממשתמשים ללא הסכמתם מראש. "גוגל אוספת את המידע גם אם המשתמש אינו מקליק על פרסומת של גוגל ואפילו אם הוא לא יודע על קיומה. זה אומר שגוגל גורמת למיליוני מחשבים בכל יום למסור מידע אישי" נכתב בתביעה, "גוגל מפירה את פרטיות המשתמשים ובאופן מכוון מטעה לקוחות". התביעה הייצוגית פתוחה לכל אדם המחזיק במכשיר עם מערכת הפעלה אנדרואיד וצפה באתר המכיל פרסומת של גוגל או תוסף Google Analytics האוסף מידע אודות הגולשים באתר וכל זאת בחלון גלישה בסתר. התביעה דורשת פיצוי של כ-5000$ לכל משתמש, וכאמור מדובר במיליוני משתמשים (סכום התביעה הכולל – 5 מיליארד דולר).

התובע המחוזי באריזונה הגיש תביעה דומה נגד גוגל בשבוע שעבר בטענה כי גוגל עוקבת אחרי משתמשים בעזרת מספר מקורות מידע. התביעה מאשימה את גוגל בעיצוב מערכת ההפעלה אנדרואיד כך שהיא תוכל לעקוב אחר משתמשים גם כששירותי המיקום כבויים וזאת על מנת להציג נתונים כגון מפה, מזג האוויר ותוצאות חיפוש מותאמים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *