תקלה עולמית בשירותי פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם

תקלה 404. צילום: Freepik Premium
תקלה 404. צילום: Freepik Premium

תקלה עולמית פוקדת בשעות אלו את שלוש מן הרשתות החברתיות הגדולות בעולם – פייסבוק, וואסטאפ ואינסטגרם. בשלב זה הגורם לתקלה אינו ידוע אך על פי ספקולציות והערכות של מומחי אבטחת מידע, מדובר בתקלה באחד משרתי המיפוי המרכזיים של החברה. אין כרגע צפי לחזרה לשגרה.

מארק צוקרברג בטח רותח מעצבים: שלוש מספינות הדגל שלו קרסו הערב. במהלך היממה האחרונה נרשמו תקלות חוזרות ונשנות בשירותי הרשת של שלוש מן הרשתות החברתיות הגדולות בעולם, פייסבוק, וואסטאפ ואינסטגרם. הבעיה היא ששלושתן שייכות לאותה החברה ופועלות, כך מסתבר, באמצעות אותה הגישה המרכזית אל האינטרנט. כך קרסו שלושתן בבת אחת הערב והותירו מיליארדי אנשים בעולם מנותקים. הסיבה לקריסה עדיין לא ברורה ובפייסבוק הודיעו שהם מתנצלים על חוסר הזמינות של הרשתות ופועלים על מנת להחזירן בהקדם האפשרי.

דובר חברת פייסבוק אנדי סטון צייץ בטוויטר כי "אנו ערים לכך שישנם אנשים אשר מתקשים לגשת אל האפליקציות והמוצרים שלנו. אנו פועלים על מנת להחזיר את השירותים למצב רגיל במהירות האפשרית ואנו מתנצלים על אי הנוחות". מומחי אבטחה העלו השערות, בלתי מבוססת כמובן, שמדובר בתקלה באחד משרתי המיפוי המרכזיים של החברה, שכן אין סיבה אחרת נראית לעין ששלושה שירותים שמן הסתם פועלים מכמה אלפי שרתים ברחבי העולם יקרסו בו זמנית. ב-Ynet ציינו כי גולשים דיווחו גם על תקלות בטוויטר, גוגל, אמזון וברשתות סלולריות, אך לפי הדיווח שלהם תקלות אלו לא דווחו בישראל.

מספר גולשים פנו למערכת עכשיו בטכנולוגיה והעלו השערות כי מדובר במתקפת סייבר, אך בשלב זה אין כל סימוכין לכך. כמו כן, בשלב הזה לא ניתן להעריך מתי שירותי פייסבוק ישובו לאוויר.

 

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *