שירות שיתוף הקבצים הותיק Zippyshare סוגר את שעריו

Zippyshare
Zippyshare

אחד משירותי שיתוף הקבצים הותיקים בעולם, Zippyshare, סוגר את שעריו. "לא יכולים יותר לממן את השירות, גבו את הקבצים שלכם".

רשת האינטרנט כבר ראתה נפילות של שירותי שיתוף קבצים כגון Rapidshare, Hotfile ו-Megaupload וכעת אחד מהשירותים הללו, מהאבות המייסדים של התחום, סוגר את שעריו עקב חוסר יכולת לממן את השרתים שלהם ממגוון סיבות כגון חוסמי פרסומות ועליית מחירי החשמל.

"החלטנו לסגור את הפרויקט בסוף החודש מכמה סיבות: משנת 2006 אנו נמצאים בשוק מבלי לבצע שינויים וזאת כשירות הנתמך על פרסומות בתמורה לאירוח בחינם. אולם, אתם (הגולשים – מ"מ) מבקרים פחות במהלך השנים, כאשר גם לנוסחת השירותים שאנו מציעים נגמרים האדים. שירותי אחסון הקבצים המתחרים כיום בשוק נראים טוב יותר, מציעים איכות טובה יותר ושלל פיצ'רים, אף אחד לא צריך דינוזאורים כמונו" – כך נכתב בבלוג של האתר.

עוד הוסיפו כי "סוגים שונים של חוסמי פרסומות שמובנים בדפדפנים או מוצעים כתוספים, גם אנחנו משתמשים בהם, אך הם לוקחים מאיתנו את השליטה שיש לבעל האתר על האתר שלו. בסופו של דבר נכנסו אל תוך מעגל קשוח בו על מנת לממן את השרתים עלינו להוסיף עוד פרסומות, מה שגורם למשתמשים להשתמש ביותר חוסמי פרסומות ובסוף הגענו לנקודה הנוכחית. גם מחירי החשמל אשר עלו בשנה האחרונה במכפלה של 2.5, וזאת כאשר אנו מחזיקים כמות גדולה של שרתים, גרמה לאיבוד האיזון שלנו בין ההכנסות להוצאות". לסיכום, ביקשו בעלי האתר להקדים ולהוריד את כל הקבצים אשר מאוחסנים בשירות על ידי המשתמשים.

שירות Zippyshare קיים משנת 2006, ועל אף ששמו נקשר בעבר בפרשיות שונות כגון הפצת וירוסים והפרת זכויות יוצרים, הצליח לשרוד במשך שנים ארוכות. בשנת 2018 הוכרז השירות על ידי איגוד התקליטים האמריקאי בהודעה שנשלחה למשרד הסחר של ארה"ב, כשירות מפר זכויות וזאת על אף שבאתר התייחסו לבקשות של ארגוני זכויות יוצרים והסירו קבצים מפירים מן השירות. בשנת 2019 הגישה אל האתר נחסמה בבריטניה, אך עד היום לא ברור האם ממשלת בריטניה אחראית לחסימה או שהחברה עצמה החליטה לחסום גולשים מהאי הבריטי מחשש לתביעות. עוד נחסם האתר בגרמניה וספרד בשנת 2019 ללא הסבר.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *