אילון מאסק רוכש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר

אלון מאסק רוכש את טוויטר. קרדיט: ©manovankohr/123RF.COM
אלון מאסק רוכש את טוויטר. קרדיט: ©manovankohr/123RF.COM

אילון מאסק, האיש העשיר בתבל, ירכוש את הרשת החברתית טוויטר בסכום של 44 מיליארד דולרים. הצעת הרכש של מאסק אושרה והחברה תימחק מהבורסה ותעבור לידיו הפרטיות.

זה היה באוויר, וכעת זה הופך למוחשי. אילון מאסק, האיש העשיר בעולם ומנכ"ל טסלה, רוכש את טוויטר בסכום דמיוני של 44 מיליארד דולר ובכך יהפוך לבעלים של החברה. מניית החברה עלתה בעקבות ההכרזה הרשמית בכ-5.5%, אך מדובר בדבר זמני, שכן החברה תימחק מהבורסה בעקבות המהלך. "אני מקווה שכם המבקרים הגרועים ביותר שלי ישארו בטוויטר" צייץ מאסק בבייבי החדש שלו והוסיף – "בגלל שזה משמעות חופשי הביטוי".

לשאלת מיליון הדולר, מאסק לא ירכוש את טוויטר עם הון נזיל מחשבון העו"ש שלו, אלא באמצעות 33.5 מיליארד דולרים מכיסו, 21 מיליארד דולרים מנכסים אישיים בבעלותו וכ-12.5 מיליארד דולרים בהלוואות שיגיעו ממספר בנקים ובראשם התאגיד הבנקאי מוגן סטנלי, כאשר הרשת החברתית תהווה ערבון לעסקה.

מאסק כאמור הוא האדם העשיר בעולם, ועל פי מגזין פורבס הוא שווה לפחות 273.6 מיליארד דולרים, בעיקר בזכות חברת הרכב החשמלי טסלה שהוא גם ממנכ"ל. הוא גם הבעלים של חברת SpaceX. בהודעה שפרסם מאסק נכתב כי "חופש הביטוי הוא הבסיס של דמוקרטיה מתפקדת, וטוויטר היא כיכר העיר הדיגיטלית שבה הנושאים החשובים ביותר לעתיד האנושות מדוברים. אני רוצה להפוך את טוויטר לטובה ביותר בעזרת פיתוח המוצר עם אפשרויות חדשות, הפיכת האלגוריתמים לקוד פתוח כדי להגביר את האמון ולהביס את הבוטים".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *