ביקורת משחק: Ion Fury לנינטנדו סוויץ'

ion fury. צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה
ion fury. צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה

Ion Fury לנינטנדו סוויץ' אשר שוחרר במאי השנה גם לקונסולות נוספות, ויצא למחשבים האישיים כבר ב-2018, הוא למעשה ההמשך הרוחני לאחד המשחקים הפופולריים אשר יצאו בשנות ה-90 – Duke Nukem 3D, ואף נבנה על מנוע ה-Build לאחר שדרוג והתאמה. ב-Ion Fury ניכנס לנעלי הגיבורה הקשוחה Shelly "Bombshell" Harrison – מומחית חבלה ולוחמה עירונית המשרתת תחת ארגון הגנה לעיר Neo D.C, ונלחמת בכת רצחנית שמשחררת סייבורגים ומשתלטת על רחובות העיר העתידנית המתובלת באווירת סייברפאנק.

Ion Fury הוא לא פחות מהנאה צרופה לחובבי הרטרו. לאחר 20 שנים שבהם לא יצא אף משחק מסחרי לשוק שפותח במנוע ה-Build, חברת 3D Realms עשתה זאת שוב בשיתוף עם החברות VoidPoint ו-General Arcade, ושחררה בשנת 2018 לשוק משחק אקשן סוחף ועצמתי שמזכיר את שנות ה-90 העליזות. השם של המשחק במקור היה Ion Maiden – מה שגרר כמובן תביעה מוצלחת מצד להקת המטאל הוותיקה Iron Maiden, תביעה שלאחריה 3D Realms החליטה לשנות את השם של המשחק ל-Ion Fury.

בתור מעריצי Duke Nukem 3D מושבעים שבילו שעות על גבי שעות מול המחשב במשחק האקשן הוולגרי – לא יכולנו להישאר אדישים לבשורה המשמחת, כאשר במאי האחרון Ion Fury יצא גם לקונסולות הסוויץ', האקס-בוקס וואן, והפליסטיישן 4. המשחק מעוצב בסגנון סייברפאנק בגרפיקת רטרו שמזכירה היטב את משחקי המחשב של שנות ה-90 שנבנו על מנוע ה-Build האגדי, אך למרות כך הוא מספק את העין, ויכול לדבר גם אל גיימרים מהדור הנוכחי.

גרפיקה – 8

אז כצפוי ממשחק זה, הגרפיקה נעשתה במנוע מיושן, ולכן בימנו כאשר הגרפיקה נראית כבר יותר טוב מהמציאות, זה די נדיר לראות משחק מסחרי עם גרפיקה כזו, אך ראוי לציין ש-3D Realms עשתה עבודה יוצאת מן הכלל באמצעות הכלים שעמדו לרשותה, ותחושת אווירת הסייברפאנק מורגשת היטב בעיר העתידנית מלאת שלטי הנאון. יש לא מעט טענות כלפי הגרפיקה, כמו למשל עצמים שהם בעצם דו מימדיים ומסתובבים עם השחקן כך שיהיו תמיד מולו באותה הפוזיציה. אך יש לקחת בחשבון שמדובר במשחק בסגנון רטרו וזהו חלק מהעניין ולא ניתן לשלול שמדובר בסך הכל בהיבט נוסטלגי להזכיר לנו שגם ב-Duke Nukem 3D היה באג\פיצ'ר דומה, אבל פשוט חבל ש-3D Realms לא השקיעו יותר בפרטים הקטנים שיכלו לעשות את ההבדל הקטן.

ion fury. צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה
ion fury. צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה

משחקיות – 9

כצפוי ממשחק אקשן מבית 3D Realms, האקשן במשחק הוא חזק ביותר וסוחף את השחקן אל תוך צלילה של שעות בים של אקשן בלתי פוסק בסגנון שנות ה-90, שגיימרים מכל השנים יכולים להתחבר אליו. השליטה בשחקן נוחה, וכיף לשחק אבל יש חסרונות מועטים כמו מגבלת ראייה בהסתכלות למעלה למשל. המשחק קשה יחסית לדרגות הקושי שלו אך יש ארבע דרגות קושי לבחירה. הנשקים במשחק פשוט מהנים, וארסנל הנשקים אף כולל אלה המשולבת עם שוקר חשמלי עוצמתי. ניתן למצוא במשחק אין ספור אזורים סודיים כראוי למשחק של 3D Realms, וכמובן שמשולבות חידות במהלך המשחק – פשוט הנאה צרופה לחובבי הז'אנר שיכולה למשוך את הגיימר לחווית אקשן עתידנית בלתי נשכחת.

ion fury. צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה
ion fury. צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה

עלילה – 7

העלילה ב-Ion Fury, בדיוק כמו בדיוק נוקם, הופכת להיות כמעט חסרת משמעות ברגע שמתחיל משחק רווי אקשן זה. מדובר בבחורה שעובדת עבור ארגון שנקרא The Global Defense Force, שמה של הגברת הוא שלי Bombshell האריסון, וכפי שניתן להבין מהכינוי שלה – Bombshell, היא מומחית לחבלה ולוחמה עירונית. שלי הקשוחה, לאחר חצי שנה בתפקיד שבה רוב חבריה לארגון מתו בקרבות, היא יוצאת לרחובות להשיב מלחמה, ולמצוא ולהרוג את מנהיג הכת הרצחנית שמאיימת על רחובותיה של העיר Neo D.C.

ion fury. צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה

סאונד – 8

הפסקול של Ion Fury הוא מגניב ועתידני. אווירת הסייברפאנק מלווה בקטעי טכנו מעולים אשר משתלבים היטב בתוך האקשן והפיצוצים של המשחק הקצבי הזה. אמנם לא מדובר בפסקול שהוא בגדר יצירת מופת, אך הוא עושה את העבודה בצורה יוצאת מן הכלל, ואף נוטה להזכיר את הפסי קול במשחקי האקשן של שנות ה-90. הסאונדים שגם הם נבחרו בקפידה, ונשמעים איכותיים אך בעלי אופי מעט מיושן המתאים לכל רבדי המשחק.

ion fury. צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה
ion fury. צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה

ציון סופי – 8

אז אמנם לא מדובר במשחק השנה, אך בהחלט מדובר במשחק שראוי לשבחים שהוא קיבל מצד המבקרים, ולאהדה שהוא מקבל מצד הקהל, שהרי מדובר ביצירה בעלת נופך נוסטלגי שסוחפת את השחקן לשעות של משחק רווי אקשן באווירת סייברפאנק, והכל עשוי כל כך טוב. משחקי אקשן חזקים מסוג זה די חסרים בזירה העכשווית, ואנו תקווה שיצאו עוד משחקי רטרו מסחריים ברמה כזאת, שיכולים לפנות אל הקהל העכשווי, ואל חובבי משחקי הרטרו כאחד.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *