גוגל מציגה פיצ'ר חדש: הסיבה שלשמה מתקשרים אליכם

google phone verified calls (קרדיט: גוגל)
google phone verified calls (קרדיט: גוגל)

גוגל הציגה באופן רשמי את הפיצ'ר החדש שלה הנקרא "שיחות מאומתות" בתוכנת שיחות הטלפון שלה, שמאפשרת לעסקים לצרף את הסיבה שלשמה הם מתקשרים. בקרוב בישראל?

לפני הכתבה עצמה חשוב להבהיר שאפליקציית Google Phone עדיין אינה זמינה בישראל, וחבל שכך. מדובר באפליקציה המחליפה את ה"טלפון" הרגיל שלכם, ומאפשרת ביצוע שיחות וידאו, סינון וחסימה, הקלטת שיחות ועוד. הפיצ'ר החדש יאפשר לעסקים כגון חברות תקשורת, בנקים ועוד שלעתים אנו מסננים בשל כמות הספאם הגבוהה שהם מייצרים לצרף את הסיבה שהם מתקשרים אליכם, ובכך להעניק לכם אינפורמציה נוספת שתוכל להשפיע על דעתכם האם לענות לשיחת הטלפון. במסך השיחה יוצג שם החברה, סמל המאשר שמדובר בשיחה רשמית והסיבה שלשמה החברה מתקשרת אליכם.

האפשרות תגיע קודם לטלפוני Pixel ו-Android One, אך בחברה ציינו כי בקרוב יתאפשר להוריד את הפיצ'ר החדש לעוד טלפונים המריצים גרסת אנדרואיד Pie ומעלה, כולל סמארטפונים של סמסונג ו-LG. טלפונים שמתאימים מבחינה טכנית לפיצ'ר החדש יקבלו אותו בעדכון הבא מחנות Google Play ויוכלו להגדיר את אפליקציית הטלפון של גוגל כברירת מחדל.

שימושים רבים לאפשרות החדשה בכך שתוכלו לזהות את המתקשר וסיבת השיחה, כמו למשל שליח המתקשר אליכם ממספר שאינכם מכירים, אך שם חברת השליחויות וסיבת השליחות "הזמנת האוכל שלכם" יוצגו כבר בחלון השיחה, או למשל שיחה מחברת תקשורת שלעתים קרובות (מדי!) מתקשרות להציע לכם מבצעים והטבות (שעולים לכם ביוקר כמובן), במידה וישנה שיחה בנושאים כספיים או אחרים שחשובים לכם, תדעו זאת מראש.

יתרון מובהק נוסף של האפשרות החדשה היא לדעת שהמתקשר אליכם הוא אכן מי שהוא טוען שהוא – בגוגל מציגים כאמור תגית שמאשרת כי המתקשר הינו מאומת במערכת שלהם, כך שתוכל להיות לכם אינדיקציה האם המתקשר אכן מייצג את החברה שהוא טוען או לא. אפשרות זו גם יכולה "להכריח" את החברות הגדולות להספיק להתקשר מאין-ספור מספרים כדי "לעקוף" סינונים וחסימות של הלקוחות. כבר היום האפשרות החדשה תהיה זמינה למשתמשי אנדרואיד בארה"ב, מקסיקו, ברזיל, ספרד והודו, ובקרוב מאוד – כך מבטיחה גוגל – האפשרות תתרחב למדינות נוספות.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *