גוגל סטדיה עמדה להשתלט על העולם? אז בסוף לא

Google Stadia גוגל סטדיה

גוגל סטדיה הייתה ההבטחה הגדולה של גוגל, המתחרה הישירה והאולטימטיבית של מלכות השוק סוני ומיקרוסופט, אך לבסוף התבררה כעורבא פרח. לפני כשנתיים סיפרנו לכם שהסטדיה עומדת להשתלט על עולם הקונסולות כי זה מה שבגוגל שידרו, אך לבסוף לא רק שהסטדיה לא הצליחה להתרומם, לאחרונה גוגל סגרה את מחלקת פיתוח המשחקים שלה ופיטרה 150 עובדים. סטדיה לאן?

לפני כשנתיים סיפרנו לכם שגוגל סטדיה (Google Stadia) עומד להשתלט על שוק הקונסולות. הרעיון המהפכני היה שאתם לא צריכים לקנות קונסולה במחירים מטורפים בשביל להינות ממשחקי טריפל A אצלכם בסלון, רק שלט ומכשיר כרומקאסט קטן שיתחבר לטלוויזיה, יחד עם הסמארטפון שלכם. והיכן תאחסנו את המשחקים שלכם? אין צורך, הקונסולה תעבוד בסטרימינג. עד כאן הרעיון המהפכני של ענקית החיפוש והדואר האלקטרוני היה נפלא, אבל הרעיון מול הביצוע מזכיר בערך את הקומוניזם של לנין מול הקומוניזם של סטאלין.

כבר בכתבה שלנו מ-2019 העלנו חששות מפני מהירות החיבור הנדרשת כדי לשחק במשחקים בסטרימינג, ואכן עם יציאת הקונסולה הטענות הללו צפו אל מעל לפני השטח מהמשתמשים. למרות שעיתונים נחשבים בתחום ביצעו בדיקות משלהם וטענו כי הם לא מוצאים בעיות איטיות במשחקים, המשתמשים התעקשו (ובצדק) כי לא בכל מקום יש אינטרנט מספיק מהיר על מנת להזרים משחקים באיכות מספיק טובה.

במרץ 2019 גוגל הקימה את Stadia Games and Entertainment שהייתה אמורה לפתח משחקים ייחודיים לקונסולה שלה, אך היא נסגרה בפברואר 2021, יחד עם Typhoon Studios שאותה היא רכשה על מנת לפתח תוכן נוסף לפלטפורמה שלה. "אנחנו מאמינים שזאת הדרך הטובה ביותר על מנת לבנות את סטדיה לטווח הארוך" אמר פיל האריסון, בכיר בגוגל והוסיף כי המטרה היא להפוך את הסטדיה לנגישה יותר ליוצרים צד-שלישי שיפתחו משחקים עבור הפלטפורמה.

עוד שאלה שתמיד עולה היא מדוע גוגל מגבילה את מספר המדינות הנתמכות בפלטפורמה. בהשקה היו אלה בלגיה, קנדה, דנמרק, פינלנד, צרפת, גרמניה, אירלנד, איטליה, הולנד, נורבגיה, ספרד, שבדיה, הממלכה המאוחדת וארצות הברית, אליהן הצוטרפו בדצמבר 2020 גם אוסטריה, צ'כיה, הונגריה, פולין, פורטוגל, רומניה, סלובקיה ושוויץ. בולטות בהיעדרן מהרשימה מדינות בעלות שווקים עצומים כגון סין, יפן ודרום קוריאה וגם כמובן ישראל, ככה לאגו שלנו שנוכל להמשיך ולטעון שאנחנו מעצמה טכנולוגית ואומת הסטראטאפ.

לצד הביקורות הקשות שאנו מטיחים בכתבה זו, אפשר גם לתת טפיחה על השכם לגוגל סטדיה – באחת ההשקות הכושלות ביותר של כל הזמנים, תנחשו… Cyberpunk 2077 כמובן, דווקא הסטדיה קיבלה שבחים רבים על כך שהקונסולה שלה יכלה להתמודד עם המשחק בניגוד ל-Xbox One וה-PS4. לטענת משתמשי הסטדיה, הם לא סבלו מקריסות או תקיעות של המשחק, ואפילו החוויה הכללית הייתה חלקה ומרשימה. מזל שיש נקודת אור.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *