חברת מטא תאפשר להורים לסנן תכנים בלתי הולמים

בני נוער אוקולוס. צילום: Freepik Premium
בני נוער אוקולוס. צילום: Freepik Premium

חברת מטא (פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ) תאפשר להורים לסנן תכנים בלתי הולמים עבור בני נוער המשתמשים במשקפי אוקולוס – מציאות מדומה של החברה.

החברה הודיע כי תייצר כלים שיאפשרו להורים לסנן תכנים בלתי הולמים עבור בני הנוער המשתמשים במשקפי המציאות המדומה של החברה. ההודעה מגיעה מספר ימים לאחר דיווח ב-BBC שבני נוער הצליחו להיכנס לתוך "מועדני חשפנות" במטאוורס (Metaverse) באמצעות המשקפיים החכמים (אוקולוס) של החברה וספגו על כך ביקורת קשה.

למעשה, כל מרחב האינטרנט מאפשר כיום לכל אדם באשר גילו לגשת לתכנים בלתי ראויים בכמה לחיצות כפתור, כך שלא מדובר באפשרות שתחסום לחלוטין את האפשרות של ילדים ובני נוער לגשת לתכנים בלתי הולמים, אם כי תוסיף שכבת הגנה נוספת עליהם. על פי הדיווח, בעזרת הכלים החדשים:

  • הורים יוכלו לנעול אפליקציות מסויימות ישירות מהאוקולוס על מנת למנוע מבני נוער להשתמש בהן.
  • הורים יוכלו למנוע מבני הנוער להוריד או לרכוש אפליקציות עם הגבלת גיל בחנות הקווסט.

 

 

הכלי יהווה "פאנל ניהול להורים", אליו הם יוכלו לגשת מתוך אפליקציית המובייל של אוקולוס ואליו יחוברו המשקפיים. בפאנל יהיה מידע אודות האפליקציות שמותקנות באוקולוס, התראות כאשר מתבצעות רכישות בתוך האוקולוס, סטטיסטיקה אודות זמן שימוש וכמו כן רשימת החברים באוקולוס. הכלי יקרא "מרכז משפחתי".

ישנו חשש רב בחברת מטא לגבי תכנים בלתי הולמים שיוצגו לילדים ובני נוער, מה שעלול לסבך אותה משפטית עם מדינות רבות והאיחוד האירופי, בהן חוקים נוקשים בנוגע להגנה על ילדים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *