טושיבה יצאה סופית משוק המחשבים הניידים

מחשב נייד טושיבה
מחשב נייד טושיבה

טושיבה מכרה את חטיבת המחשבים הניידים שלה באופן סופי לחברת שארפ ותפסיק לייצר מחשבים ניידים אחרי 35 שנים של ריצה בשוק.

סוף עידן: חברת טושיבה – Toshiba, מהשחקניות הגדולות ביותר בתחום המחשבים הניידים, מכרה את חטיבת המחשבים הניידים שלה לחברת שארפ והכריזה כי יצאה סופית מהשוק. כבר לפני כשנתיים מכרה טושיבה 80.1% מעסקי המחשבים שלה לחברת שארפ בתמורה ל-36 מיליון דולר, וכעת שארפ ניצלה את הזכות שלה לרכוש את 19.9% הנותרים שהיו עדיין בידי חברת טושיבה. שארפ שינתה את שם החטיבה ל-Dynabook וכך יקראו המחשבים הניידים מעתה.

"תאגיד טושיפה מכריז כי הוא העביר את 19.9% מהמניות הנותרות בידיו בחברת Dynabook, שנמצאת בבעלות חברת שארפ. כתוצאה מהמהלך, Dynabook כעת שייכת באופן מלא לחברת שארפ" – כך הודיעה חברת טושיבה באתר הרשמי שלה.

המשמעות היא ש-Dynabook היא כיום חברה בת בבעלות מלאה של Sharp Corporation. למהלך אין כל השפעה על אסטרטגיית המותג. Dynabook תמשיך למכור את הלפטופים הממותגים Toshiba עד סוף מחזור חיי המוצר שלהם ודגמים חדשים יושקו כבר עם המותג dynabook כשהם מביאים עימם  35 שנות מורשת של המותג היפני.

חברת טושיבה החלה לייצר מחשבים ניידים בשנת 1985, כשהמחשב הראשון היה ה-T1100 בעל זיכרון פנימי של 256K ונמכר במחיר של 2000$ ליחידה. בשנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 טושיבה הייתה שחקנית מרכזית בתחום המחשבים הניידים, לצד חברות כמו Lenovo, HP, IBM ועוד.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *