טראמפ נגד טוויטר: התביעה נדחתה

טראמפ נגד טוויטר. קרדיט: ©kovop58/123RF.COM
טראמפ נגד טוויטר. קרדיט: ©kovop58/123RF.COM

נשיא ארה"ב לשעבר דונאלד טראמפ ספג מהלומה נוספת במלחמתו ברשת החברתית טוויטר כאשר שופט פדרלי דחה את תביעתו: "לא חוסה תחת חופש הביטוי".

טראמפ נגד טוויטר – הסוף? שופט בית המשפט הפדרלי בקליפורניה דחה ביום שישי האחרון את תביעתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונאלד טרמאפ נגד טוויטר לאחר שקבע כי חסימתו של התובע אינה חוסה תחת "חופש הביטוי", הדיבר הראשון בחוקה האמריקאית. יש לציין כי טראמפ כבר הודיע בעבר כי לא יחזור לפלטפורמה, גם אם תביעתו להסרת החסימה תתקבל.

עיקר תביעתו של טראמפ הייתה כי הרשת החברתית והמנכ"ל שלה דאז ג'ק דורסי, הפרו את זכותו לחופש הביטוי בכך שחסמו אותו מן הרשת החברתית. הטענה לא שכנעה את השופט ג'יימס דונטו מבית המשפט המחוזי של קליפורניה. יש לציין כי חופש הביטוי אותו ציין טראמפ מעוגנת בחוקת ארה"ב תחת התיקון הראשון.

השופט דונטו הדגיש כי טוויטר היא חברה פרטית, לכן לא כפופה לתיקון הראשון לחוקה, שמגן על אזרחים אמריקאיים מפני ניסיונות הממשלה להגביל את זכותם לביטוי חופשי. בניגוד לכך, טוויטר יכולים לעשות כרצונם בפלטפורמה שלהם בכל הנוגע לעריכה והגבלת תוכן, ואף לחסימת משתמשים – ממש כמו בכל פלטפורמה אחרת. השופט גם דחה את ניסיונותיהם של עורכי הדין של טראמפ לקשור בין ממשלת ארה"ב לחברת טוויטר, ודחה את ההנחה שהחברה פועלת בצורה כלשהי כנדבך של הממשלה מכיוון שמחוקקים דמוקרטיים ביקשו שטוויטר תחסום את טראמפ מן הרשת החברתית.

תהא התוצאה ככל שתיהיה, טראמפ כבר הכריז בעבר כי לא יחזור אל הרשת החברתית, גם אם חסימתו תוסר. בתביעה השתתפו ארגונים ופרטיים נוספים שנחסמו מן הרשת החברתית. האם מדובר בסוף הסאגה של טראמפ נגד טוויטר? זמנים יגידו.

רק לאחרונה רכש אילון מאסק את טוויטר בעסקה המוערכת בשווי של 44 מיליארד דולרים. על אף שטראמפ ומאסק אינם חברים ידועים, השניים חולקים מערכת יחסים ידידותית ועסקית, ועל כן לאחר הרכישה עלו תהיות האם הרכישה תסמן את חזרתו של טראמפ לטוויטר. עד כה לא נראה שהמהלך יצא לפועל, במיוחד על רקע סירובו של טראמפ לשוב, כמו גם לפי הקמת הרשת החברתית החדשה של טראמפ, שבשלב זה נראה כי היא לא מצליחה להתרומם.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *