עידן חדש? HUAWEI עקפה את סמסונג במכירות סמארטפונים

טלפון וואווי (צילום: beer5020, 123RF)

אחרי שנים של שליטת סמסונג בשוק הסלולר, HUAWEI עקפה אותה ברבעון האחרון במכירות. אנליסטים: "זה רק בזכות הקורונה".

וואווי, מלכת הסמארטפונים. כך לפחות עולה מדו"ח של חברת ניתוח המידע קנאליס, שגם כינתה את הנתון "מדהים". על פי הדו"ח וואווי שלחה לחנויות ברבעון האחרון 55.8 מיליון מכשירי סמארטפון, זאת לעומת 53.7 מיליון של חברת סמסונג, מה שהופך את HUAWEI וואווי לחברה המובילה בעולם בתחום. על פי הדו"ח, הסיבה לכך היא שסין יצאה מהסגר וממשבר הקורונה מוקדם יותר ממדינות אחרות, מה שהוביל להצלחה של החברה הגדולה ביותר בשוק המקומי. יש לציין כי על אף הנתונים, בחברה נרשמה ירידה של 27% במשלוחים של סמארטפונים חדשים לחו"ל, אך בכל זאת היא אחראית ל-70% ממכירות הסמארטפונים בסין, המדינה המאוכלסת ביותר בעולם.

הפגיעה האנושה בסמסונג מתבטאת היטב בדו"ח, על פיו נרשמה ירידה של בערך 30% במשלוחיה של החברה ברבעון השני של 2020. "אם לא הקורונה, זה לא היה קורה" אמר האנליסט בן סטנטון מחברת קנאליס. "וואווי הרוויחה מהיתרון של התאוששות הכלכלה הסינית כדי להצית מחדש את עסקי הסמארטפונים שלהם". למרות היתרון היחסי של החברה בשוק הסיני, נראה כי הסנקציות האמריקאיות יפגעו בחברה בשוק הגלובלי, וזאת בשל המחסור באפליקציות של חברת גוגל בשל מגבלות סחר. לדוגמא, אפליקציות פופולריות כגון גוגל מפות, יוטיוב וחנות Google Play אינן זמינות במכשירי HUAWEI (בדרכים קונבנצינאליות לפחות).

 

הנתונים של סמסונג ווואווי
הנתונים של סמסונג ווואווי

 

הנתונים מגיעים על רקע המאבק של ארה"ב ובריטניה בחברה וזאת בשל השימוש בחומרה של החברה להקמת אנטנות סלולריות. למדינות הנזכרות לעיל ישנה בעיה יסודית עם וואווי וקשריה לכאורה עם ממשלת סין, מה שמוביל למסקנות חריפות שיתכן וממשלת סין תכריח את החברה להשתמש בתשתיות שיוקמו לצרכי ריגול. "אין שאלה שוואווי משתמשת בפרקטיקות שאינן מקובלות בהגדרות של ביטחון לאומי" אמר אריק שמידט, לשעבר מנכ"ל גוגל וכיום ראש מערך חדשנות ההגנה של הפנטגון.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *