שיכורים? הטלפונים שלכם יכולים לגלות ואף לדווח

Man drinking alcohol while driving in his car

במחקר שנערך לאחרונה בארה"ב התגלה כי הסמארטפונים שלכם יכולים לזהות האם אתם שיכורים בעזרת שימוש בחיישני התנועה שלהם.

חוקרים אמריקאים מאוניברסיטת פיטסבורו שבארה"ב הצליחו להשתמש בחיישני התנועה של הטלפונים החכמים כדי לזהות האם האדם שמחזיק אותם שיכור (בהתאם לכמות המותרת לשתייה בנהיגה), וזאת בהתאם לצורת הליכתם. על פי המחקר, הטלפונים החכמים דייקו ב-90% מהמקרים כאשר האדם שהחזיק בהם הלך בסך הכל 10 צעדים. החוקרים מקווים שגילוי זה יוכל לגרום למפתחים לייצר מנגנון התראה שיבקש מהאדם המחזיק בטלפון שלא לנהוג בשכרות. בתיאוריה, יכולים הטלפונים החכמים גם לדווח על כך לאדם קרוב או למשטרה בעזרת פעולה פשוטה.

"יש לנו חיישנים חזקים מאוד שאנחנו לוקחים איתנו לכל מקום שאליו אנו הולכים" אמר החוקר הבכיר ד"ר בריאן ספולטו ל-BBC, "אנחנו צריכים ללמוד איך להשתמש בהם כדי לשרת את בריאות הציבור". במחקר השתתפו 22 בני אדם בגילאים 21 עד 42, ששתו כוס וודקה עם לימון בכל שעה עד שהגיעו ל-80 מ"ג של אלכוהול לכל 100 מ"ל של דם – הכמות המותרת לשתייה בארה"ב, אנגליה, ווילס וצפון אירלנד. בישראל, לשם השוואה, הכמות המותרת היא 50 מ"ג אלכוהול ל-100 מ"ל דם.

כאשר הם שתויים והטלפון החכם מחובר לגבם, המשתתפים צעדו בקו ישר 10 צעדים בכל שעתיים, הסתובבו, וצעדו 10 צעדים נוספים. ב-90% מהזמן, כך על פי המחקר, החוקרים הצליחו לזהות את אלו ששתו מעל הכמות המותרת בעזרת שינויים בהליכתם כפי שעלה מנתוני הטלפונים החכמים. "איבדתי חבר טוב בתאונת דרכים הקשורה לאכוהול בקולג'" סיפר ד"ר ספולטו, "כרופא טיפול נמרץ, טיפלתי בכמות אדירה של מבוגרים עם פציעות הקשורות לצריכה מופרזת של אלכוהול. לכן, הקדשתי את 10 השנים האחרונות כדי לבחון התערבויות דיגיטליות בכדי למנוע מוות ופציעות הקשורות לצריכה מוגזמת של אלכוהול".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *