הסוף לתוכן לילדים ביוטיוב?

School photo created by jcomp - www.freepik.com

בהסדר הגדול ביותר שנחתם בנוגע לחוק COPPA (חוק הגנת הפרטיות של ילדים ברשת) נאלצו גוגל ויוטיוב לשלם קנס של 170 מיליון דולרים וזאת לאחר שהפרו את החוק באופן שיטתי לאורך שנים. יוטיוב, חברת הבת של גוגל, הואשמה כי בניגוד לחוקי COPPA אספה מידע אישי אודות ילדים בני מתחת לגיל 13 בכדי להציג להם תוכן ופרסומות מותאמים אישית וזאת מבלי ליידע את הוריהם ולקבל את הסכמתם לכך.

על פי חוק COPPA, אתרים מסחריים ושירותים און-ליין לא יכולים "לאסוף, להשתמש או לגלות" מידע אישי אודות ילדים בני מתחת לגיל 13. למרות זאת, כך נטען, יוטיוב עשו שימוש במידע זה כדי להתאים תוכן ולמכור למפרסמים משבצות פרסום כאשר היעד הוא ילדים. לא רק זאת, הם גם אפשרו לבעלי ערוצים לפרסם סרטונים שמוגדרים כ-"Y", מה שאומר שהסרטונים מיועדים לילדים בגילאים 0-7.

עם כל הכבוד והאהבה של גוגל לזכותנו לאינטרנט חופשי (אז זהו שלא) קנס של 170 מיליון דולר מספיק כדי לגרום להם לשנות את הפלטפורמה שלהם בתוך מספר חודשים ולהפסיק להתאים תוכן לילדים מתחת לגיל 13, מה שאומר בסופו של דבר פגיעה בערוצים המציגים תוכן לילדים בלבד. כיום ישנם עשרות אלפי ערוצים המייצרים תוכן לילדים, כאשר גם בישראל ישנה התעוררות רבה בתחום ויוצרי תוכן רבים (גם משפחות שלמות שמסריטות את חיי היום-יום שלהן) מייצרים תוכן רק לילדים ואפילו מייצרים לעצמכם הכנסה פאסיבית נחמדה בשיטה זו. כעת נראה שיוצרי התוכן הללו יאלצו למצוא שיטות חדשות לשווק את עצמן ולהגיע אל הילדים כי ביוטיוב כבר לא כל כך יעזרו להם.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *