רובוטים ביתיים – מדע בדיוני שהפך למציאות

מאז שאני זוכר את עצמי אהבתי רובוטים. בתור ילד אהבתי את הרובוטריקים, היו לי בובות רובוט, בשיעור מדע בבית הספר היסודי הכנתי רובוט שאם מדליקים לו את הכפתור העיניים שלו נדלקות ונכבות לסירוגין. אחר כך בשנות ה-90, בתקופת הפי -סי העליזה, על גבי מסך VGA, וכמובן בהיותי חובב רובוטים הייתי מכור למשחק Mechwarrior. אז עברו השנים, ורובוטים ביתיים הם כבר לא בגדר מדע בדיוני, אלא מוצרים שניתן לרכוש לבית. חלקם מתוחכמים, חלקם פשוטים, אך עדיין, מדובר בלא פחות מחלום שהתגשם להמון אנשים המתעניינים בתחום, ובכלל זו עובדה מדהימה שהגענו לרמת טכנולוגית ותעשייתית שמאפשרת לנו לרכוש מוצרים מדהימים כאלו לבית או למשרד. סיקרנו עבורכם 5 מוצרים בולטים לדוגמה, שניתן לרכוש ממש ברגעים אלו, למרות שיש עוד המון רובוטים קיימים שהדף יהיה צר מלהכיל סיקור גם עבורם.

iRobot Roomba 690

זהו שואב אבק חכם שמטייל בבית ומנקה. מדהים לראות כמה שואב אבק זה השתפר מאז שנראה לראשונה בחנויות ועד היום. הדגם הזה כבר זוכר מקומות מלוכלכים במיוחד ויודע לשים לב אליהם יותר, יכול להיות מופעל קולית באמצעות הסמארטפון, והולך בעצמו להיטען כשנגמרת לו הסוללה. כמובן שהוא חוזר לעבודה לבד לאחר שהסוללה מתמלאת. רובוט יעיל ומגניב שיכול להפוך את החיים שלנו לקלים יותר.

כיום נמכר דגם חדיש יותר באתר הבית

iRobot Roomba 690
iRobot Roomba 690

the Wonder Workshop Cue Robot

זהו רובוט קטן, המצוייד בתוכנה בעלת מאפיינים של אינטליגנציה מלאכותית. רובוט זה מפתח אישיות – המשתמש יכול לתכנת את הרובוט כדי שהאישיות שלו תהיה שונה. הוא מגיב להודעות טקסט, ההודעות שהוא מחזיר יכולות אף להיות בדיחות או אפילו ממה. הרובוט מסוגל להפגין אומץ, או קסם אישי ועוד. אז לא מדובר במוצר יעיל במיוחד, אך מדובר במוצר מדהים שקשה להאמין שקיים בשוק.

נמכר עבור 199$ באתר הבית

the Wonder Workshop Cue Robot
the Wonder Workshop Cue Robot

The Beam Smart Presence System

מדובר ברובוט שאמור להחליף אותך כשאתה לא יכול להימצא במקום מסויים. לרובוט זה יכולת תנועה והוא מצוייד במסך וידאו. רובוט יעיל בטירוף זה, יכול להוות למשל פתרון לבוס שיוכל לפקח על העבודה מרחוק, או לאנשים שלא יוכלו להגיע לפגישה חשובה, או מלא שימושים אחרים שרק ניתן להעלות על הדעת. היו לא מעט סיפורי מדע בדיוני שהיו בהם רובוטים כאלה, וכיום זוהי מציאות הניתנת לרכישה במחיר אפשרי, לא פחות מלא יאמן.

נמכר החל מ-995$, פרטים נוספים באתר הבית

The Beam Smart Presence System
The Beam Smart Presence System

The Appbot Riley 2.0

רובוט זה מהווה אמצעי אבטחה חכם. בהיעדר כיסוי טוטאלי של מצלמות אבטחה את השטח, רובוט זה מהווה פיתרון אידיאלי – הוא מחובר ל wi-fi, בעל ראיית לילה, מסוגל לזהות דברים חשודים כמו תנועה, ושולח הודעה עם תמונה לסמארטפון. כמו כן הוא מצוייד במיקרופון ולכן אפשר לבדוק באמצעותו מי נמצא בבית, או לשמוע מה קורה בבית. פתרון אבטחה מתוחכם בעבור סכום שפוי שאפשר לעשות באמצעותו לא מעט פעולות אבטחה או ריגול.

נמכר עבור 149.95$ באתר הבית

The Appbot Riley 2.0
The Appbot Riley 2.0

Chip – The Robot Dog

רובוט מתוק זה הוא רובוט מחמד. כרובוט מחמד תוכל ללמד אותו כל מיני טריקים כמו לשבת, או לזרוק לו משהו ושילך להביא לך. הוא יודע להפגין חיבה, בדומה לכלב הוא מצמיד אליך את האף לפעמים, והאופי שלו עליז ולבבי. אז בינתיים כנראה שהוא לא יצליח להחליף את הכלב שלך שאתה כל כך אוהב, אך אין ספק שזה רובוט – צעצוע חמוד, אבל בעיקר מעורר את הדמיון – איזה מין רובוט מדהים זה היה יכול להיות אם היו נותנים לו עוד הרבה יכולות שיש לחיית מחמד אמיתית, אם ימשיכו לפתח רובוט זה בעתיד, זה יוכל יום אחד להיות חיית מחמד אמיתית.

נמכר החל מ-100$
כיום קיימים דגמים משוכללים יותר ויקרים יותר

Chip
Chip

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *