אזרח רוסי נעצר בארה"ב לאחר שהציע שוחד תמורת התקנת וירוס

האקר רוסי רוסיה (צילום: 123RF)
האקר רוסי רוסיה (צילום: 123RF)

אזרח רוסי נעצר על ידי ה-FBI לאחר שהגיע לארה"ב כתייר, נפגש עם עובד בחברה גדולה והציע לו מיליון דולר תמורת התקנת תוכנה זדונית במחשבי החברה.

הסיפור כאילו נלקח מן הסרטים: אזרח רוסי, איגור איגורביץ' קריוצ'קוב בן 27, הגיע כתייר לארה"ב ונפגש מספר פעמים בין ה-1 לאוגוסט ל-21 לאוגוסט עם עובד בכיר בחברה המבוססת בנבאדה ששמה לא פורסם מספר פעמים. במהלך הפגישות הציע קריוצ'קוב מיליון דולר לעובד בתמורה להתקנת תוכנה זדונית במחשבי החברה באופן ידני. קריוצ'קוב נעצר על ידי ה-FBI בלוס אנג'לס. "ב-16 ליולי יצר קריוצ'קוב קשר באמצעות תוכנת המסרים Whatsapp עם עובד בחברה המבוססת בנבאדה במטרה לפגוש אותו במדינה", כך על פי כתב האישום. "ב-28 ליולי קריוצ'קוב נכנס אל תחומי ארה"ב באמצעות הדרכון הרוסי שלו, תוך שימוש בויזת תייר". קריוצ'קוב גם הציע לאותו עובד להשתתף בפיתוח תוכנה זדונית על ידי שיתוף מידע על תשתיות החברה בה הוא עובד.

על פי כתב האישום ששוחרר לפומבי על ידי משרד המשפטים האמריקאי, התוכנה הזדונית שקריוצ'קוב ביקש להתקין שולפת מידע מתוך הרשת של החברה ומאפשרת לתוקפים לאיים על החברה בשלב מאוחר יותר כי היא תחשוף את אותו המידע, אלא אם תשלם דמי כופר. קריוצ'קוב ושותפיו מרוסיה הבטיחו לאותו עובד מיליון דולר שישולמו באמצעות ביטקויין אחרי שישתול בהצלחה את התוכנה, וכמו כן אמרו לעובד כי הם יתקיפו את החברה במתקפת DDoS כדי להסב את תשומת ליבם של מנהלי הרשת של החברה מן התקנת התוכנה.

"אם העובד היה מסכים לכך, הקבוצה הייתה יכולה לספק את התוכנה הזדונית לאותו עובד באמצעות דיסק און קי או דרך דואר אלקטרוני. שותפיו הבלתי מזוהים של קריוצ'קוב שוחחו על מספר אמצעים שבאפשרותם לשלם לעובד, כולל תשלומים במטבעות קריפטוגרפיים, הפרדה לחשבון או במזומן". לאחר שב-FBI יצרו קשר עם קריוצ'קוב, כך על פי כתב האישום, "קריוצ'קוב נסע במהלך לילה שלם מרינו, נבאדה ללוס אנג'לס, שם פגש מכר שלו וביקש ממנו לרכוש עבורו כרטיס טיסה וזאת במטרה לעזוב את המדינה" – כך על פי משרד המשפטים האמריקאי.

לאחר שנעצר על ידי ה-FBI, שביצע מעקבים אחריו ואחרי הפגישות שלו מול אותו עובד, הוא הודה במהלך חקירתו כי בעבר נפגשה הקבוצה בה הוא חבר עם עובדים בחברות אחרות שהסכימו לעסקה והתקינו את התוכנה הזדונית במחשבי החברה. קריוצ'קוב מואשם בסעיף אחד של קשירת קישור לגרימת נזק למחשב מוגן באופן מכוון.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *