קבוצת האקרים טוענת: חדרנו לקבוצת בזן וגרמנו לשריפות ותקלות

בתי הזיקוק בחיפה. צילום: רון אלמוג, Wikimedia Commons
בתי הזיקוק בחיפה. צילום: רון אלמוג, Wikimedia Commons

קבוצת סייבר התקפתית המזדהה בשם Cyber Avengers, ככל הנראה איראנית, טוענת כי חדרה למחשבי בזן וגרמה לנזקים כבדים.

הקבוצה, שאינה מוכרת וערוץ הטלגרם שלה רק נפתח, לוקחת אחריות על סדרה של תקלות שהתרחשו בשנתיים האחרונות בבזן. הקבוצה טענה כי "מאז 2020 פיצצנו הרבה, אבל הרע ביותר עדיין לא הגיע. ההתנהגות והפעולות שלכם לאחרונה הוסיפו לנו מוטיבציה להציג חלק קטן". לצד הטענות הציגו בקבוצה מספר אירועים משמעותיים שהתרחשו כאמור בשנתיים האחרונות: שריפה במשאבות נפט במפרץ חיפה ב-30 לאפריל 2021, תקלה במתחם בזן ב-27 לאוגוסט 2021, עשן שחור מתמר מארובות בזן ב-15 ליוני 2022, תקלה במשאבות ב-28 לנובמבר 2022 ושתי שריפות ב-22 לפברואר 2023 וב-6 לדצמבר 2022.

על אף שהסיכוי שהמקרים הללו אכן קשורים לפעולותיה של הקבוצה, ישנה תמיד האפשרות שהפעולות נגרמו, לפחות בחלקן, במתקפות סייבר שמקורם באיראן. לראייה צירפה הקבוצה תמונות בהן נראה כי חדרה למחשבי בזן, וקינחה במתקפת DDoS נגד אתר האינטרנט של החברה. Cyber Avengers עוד טוענים כי הם עדיין "נמצאים" בתוך רשת החברה ומבטיחים כי בקרוב יפרסמו מידע נוסף, או כלשונם "המשחק התחיל", מה שדי מתנגש עם הטענות שלהם שהם "במשחק" כבר מספר שנים.

מניתוח של התמונות קשה לקבוע האם ל-Cyber Avengers אכן יש גישה למחשבים של בזן, אך גם אם כן, עדיין לא ניתן לקבוע בוודאות האם הם יכולים לגרום לפגיעויות כפי שפורסמו. איראן נוהגת לקחת אחריות באופן תדיר על אירועים המתרחשים בישראל גם אם אין להם כל קשר אליהם, וזאת כחלק ממלחמת תודעה שמנהלים במשמרות המהפכה כנגד ישראל.

כשעה לפני פרסום הכתבה ולאחר שרמזו כי תקפו את חברת צ'קפוינט, ערוץ הטלגרם של הקבוצה נסגר.

פנינו לחברת בזן לקבלת תגובה לטענות שהועלו, אך זו לא נשלחה עד למועד פרסום הכתבה. אם וכאשר תתקבל התגובה, היא תפורסם.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *