ארה"ב תבטל את האישומים נגד עובדי טוויטר שריגלו אחר עיתונאים

טוויטר (צילום: ymgerman, 123RF)
טוויטר (צילום: ymgerman, 123RF)

בנובמבר האחרון התפוצצה פרשיית בה הואשמו שני עובדי טוויטר כי העבירו מידע חשאי אודות אלפי גולשי טוויטר לערב הסעודית. כעת ארה"ב מנסה לבטל את התביעה.

בנובמבר האחרון דיווחנו לכם בעכשיו בטכנולוגיה אודות שני עובדי טוויטר לשעבר שנחקרו על ידי בית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו בחשד שהעבירו מידע סודי מתוך הרשת החברתית לערב הסעודית, זאת בתמורה לעשרות אלפי דולרים, תכשיטים ועוד. על פי החשד השניים העבירו מידע אודות עיתונאים ועוד אלפי חשבונות אחרים, בהתאם לבקשתה של ערב הסעודית. הפרשייה המביכה העמידה בסכנה את היחסים בין ארה"ב לערב הסעודית, כאשר השניים הואשמו בריגול לטובת האחרונה.

כעת, מסיבה לא ברורה, מנסה ממשלת ארה"ב לבטל את האישומים נגד השניים – מוחמד אבואמו ועלי אלזברה, והבקשה לכך כבר הוגשה לשופט. גם אדם שלישי – אזרח סעודי בשם אחמד אלמטורי, המעורב בפרשה, שעל פי החשד גייס את השניים, זכה לכך שממשלת ארה"ב תבקש את ביטול האישומים נגדו.

מוחמד בן סלמאן ודונלד טראמפ. צילום: הבית הלבן
מוחמד בן סלמאן ודונלד טראמפ. צילום: הבית הלבן

 

מהפרטים העולים מהאישומים, בין נובמבר 2014 למאי 2015, העובדים השתמשו בגישת הניהול שלהם לטוויטר כדי להשיג כתובות אימייל, מספרי טלפון, כתובות IP ומידע נוסף מתוך החשבונות של עיתונאים המבקרים את ממשלת ערב הסעודית ויורש העצר מןחמד בין סלמאן. הפרשה עלולה להיות קשורה לחיסול של ג'מאל חשוקאג'י ב-2018 בטורקיה. בבלומברג מדווחים כי אבואמו, אזרח אמריקאי, נמצא במעצר וטען לחפותו אחרי שנעצר בסיאטל, שם עבד עבור חברת מיקרוסופט. אלזברה ברח מארה"ב ב-2015, והאחרון, אלמטורי, שהוא אזרח ערב הסעודית, נמצא במדינתו. כל השלושה הואשמו בפעילות כסוכנים זרים, וה-FBI פרסם כרוזי "דרושים" עבור השניים האחרונים שכאמור נמלטו מן הדין.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *