הבורסה בניו זילנד עצרה אחרי מתקפת סייבר

פריצה למחשב (צילום: dolgachov, 123RF)
פריצה למחשב (צילום: dolgachov, 123RF)

הבורסה בניו זילנד עברה מתקפת סייבר שהצליחה לעצור את המסחר. המתקפות, מסוג DDoS, שיתקו את המסחר בבורסה במשך יומיים ברציפות.

מתקפות distributed denial of service או בקיצור DDoS היא מתקפה די נפוצה בעולם האינטרנט, המתרחשת כאשר מספר רב של מקורות (מחשבים) פונים לשרת ומציפים אותו בבקשות. מסתבר שבבורסה בניו זילנד, NZX, אין הגנות מפני מתקפות אלו ולכן בימים שלישי ורביעי היא נאלצה לעצור את המסחר בעקבות מתקפה כזו, כך דווח ב-BBC. המתקפה הראשונה התחילה ביום שלישי בשעה 16:00 (שעון מקומי) וגרמה לעצירת המסחר, ולמחרת, ביום רביעי, החלה מתקפה נוספת שעצרה את המסחר עד לסוף היום, אז המסחר נפתח מחדש.

הבורסה בניו זילנד פרסמה כי "המתקפה הגיעה ממדינה זרה באמצעות ספקית אינטרנט", אך לא הוסיפו פרטים נוספים. יש לציין כי במתקפה כזאת לתוקפים אין גישה למידע או לנתונים של השרת אותו הם תוקפים, והם רק גורמים להפלתו, כך שאין כרגע אינדיקציה לזליגת מידע. שרתי אינטרנט באופן כללי מתמודדים מול כמות אדירה של בקשות מדי יום, לעתים מיליוני בקשות, אך כמו לכל מחשב גם לשרתי אינטרנט יש גבול לכמות הבקשות שהם יכולים לקבל ולעבד, מה שמוביל לקריסתם. הדרך היעילה ביותר להתמודד מול מתקפות DDoS (מניעת שירות) הם באמצעות חלוקה הוגנת של הבקשות דרך מספר רב של שרתים בענן, שירות שמוצע על ידי חברות רבות כיום בשוק כגון CloudFlare.

יש לציין כי בחברת אבטחת הסייבר CertNZ מניו זילנד פירסמו בנובמבר 2019 כי התקבלו אימיילים על ידי חברות כלכליות במדינה תוך איום במתקפת DDoS אלא אם ישולם כופר לתוקפים. לטענתם, האימיליים נשלחו מקבוצת האקרים רוסית בשם "Fancy Bear". שיטת מתקפת ה-DDoS היא ישנה ומוכרת היטב בין העוסקים באבטחת מידע, ומי שמשתמש בטקטיקה זו בין היתר היא קבוצת Anonymous אשר פועלת להפיל אתרים ממשלתיים וארגונים ברחבי העולם, ופעם בשנה אף מפעילה למשל מספר ימים מבצע הנקרא #OpIsrael בה הם פועלים כנגד יעדים ישראליים או ציוניים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *