הפורצים לרשת טוויטר הורידו מידע אישי מהמשתמשים

טוויטר (צילום: ymgerman, 123RF)
טוויטר (צילום: ymgerman, 123RF)

הפריצה לרשת טוויטר מסתבכת: בחברה הודו כי הפורצים הורידו מידע אישי של המשתמשים שפרצו, כולל היסטוריית מיקומים והודעות פרטיות.

אחרי שהאבק שקע, מתחילים לאמוד את הנזקים שנגרמו. חברת טוויטר הודיע כי הפריצה לטוויטר כללה גם הורדה של נתונים ומידע אישי של הידוענים שנפרצו, כולל הודעות אישיות (ובכלל זה סרטונים ותמונות), פרטי אנשי קשר שאפליקציית טוויטר שואבת מהסמארטפונים של המשתמשים, היסטוריית מיקומים בהם השתמשו הידוענים באפליקציה, רשימת חשבונות שהידוענים חסמו או השתיקו, אינטרסים או תחביבים שטוויטר אוגרת על מנת להציג פרסומות מותאמים אישית. בניו יורק טיימס דיווחו כי יתכן וגם הרשת הדואר הפנימית של טוויטר נחשפה – רשת בה משתמשות חברות להעברת הודעות, כאלטרנטיבה לאימיילים. בטיימס גם ציינו כי ייתכן ושניים מהפורצים הם תושבי אנגליה.

הפריצה לטוויטר
הפריצה לטוויטר

 

כזכור, בלילה שבין רביעי לחמישי פרצו האקרים שמונה חשבונות טוויטר של ידוענים: קניה ווסט, אילון מאסק, ביל גייטס, קים קרדשיאן, ברק אובמה, ג'ו ביידן, מייקל בלומברג, אובר ואפל. הפורצים העלו בשם הידוענים הודעה בה ביקשו להעביר סכום של 1000$ לחשבון ביטקויין, ובתמורה אותם הידוענים "יחזירו למשלמים כפליים" – קרי 2000$. לא ברור מה היקף המשתמשים ש"נפלו בפח" ואכן העבירו את הכספים לארנקי הביטקויין שפורסמו. היום נודע כי התקיים ניסיון לפרוץ ל-130 חשבונות בסך הכל, ורק 45 נפרצו. לטענת החברה הפורצים אף ניסו למכור חלק מהחשבונות לפני שנתפסו. "התוקפים הצליחו לבצע מניפולציה כלפי מספר קטן של עובדים והשתמשו בסיסמאות שלהם על מנת לחדור אל תוך הרשת הפנמית של טוויטר".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *