זיהוי פנים ביומטרי נאסר לחלוטין בפורטלנד ארה"ב

טכנולוגיות זיהוי פנים
טכנולוגיות זיהוי פנים

מועצת עיריית פורטלנד שבארה"ב אסרה באופן גורף את השימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים בתחומה, איסור החל גם על המשטרה וחברות פרטיות.

שינוי בזרמים: למרות שבמדינות רבות ברחבי העולם כל הדרכים מובילות אל עבר עולם מפוקח יותר בעזרת טכנולוגיות של זיהוי ביומטרי של פנים בהן עושות שימוש רשויות האכיפה וחברות פרטיות, דווקא בארה"ב אט-אט השימוש בטכנולוגיה זו מבוטל באופן תדיר. בעבר דיווחנו כי IBM תפסיק לייצר ולמכור טכנולוגיה זו (גם מיקרוסופט ואמזון התחייבו שלא למכור טכנולוגיה זו למשטרה)/

גם ערים נוספות בארה"ב כגון סן פרנסיסקו, בוסטון, ברקלי ואוקלנד הגבילו את השימוש בטכנולוגיה לרשויות אכיפה, אך כעת בפורטלנד, אורגון לקחו את העניין צעד אחד נוסף והעבירו חקיקה שמונעת את השימוש בטכנולוגיה באופן גורף ברחבי העיר. האיסור חל על עסקים פרטיים וגם סוכנויות ממשלתיות (אם כי לא פדרליות). החוק עבר פה אחד במועצת העיר בה מתגוררים למעלה מחצי מיליון בני אדם (ה-26 בגודלה בארה"ב) ויכנס לתוקף בינואר 2021.

משמעות החקיקה היא ששוטרים אינם יכולים להשתמש בטכנולוגיית זיהוי פנים על מנת לזהות חשודים פוטנציאליים, בדומה לחנויות ועסקים שלא יוכלו להשתמש גם הם בטכנולוגיה. אם אתם שואלים מדוע שחנויות ישתמשו בטכנולוגיה לזיהוי פנים – שימו לב לזה: בחודש פברואר דווח במקומון Oregon Live כי חנויות בעיר משתמשות בטכנולוגיית זיהוי פנים על מנת למנוע מגנבים להיכנס אל תוך העסקים. כרגע למעשה זו היא לא בקשה נדירה בפורטלנד לעמוד מול מצלמה בכניסה לחנות המשווה את תווי הפנים שלכם אל מול מאגר של גנבים מוכרים שאינם מורשים להיכנס לחנויות.

חברה נוספת שלא תוכל לעשות שימוש בטכנולוגיית זיהוי ביומטרי של פנים היא חברת התעופה האמריקנית דלתא, המשתמשת בזיהוי פנים במעמד העלייה למטוס. "כל תושבי פורטלנד זכאים לעיר בה לא ישתמשו בטכנולוגיה המפלה אנשים על רקע מגדר או גזע ומסכנת את הפרטיות שלהם" אמר ראש עיריית פורטלנד, טד ווילר במהלך ישיבת מועצת העיר.

בעבר רשמנו בעכשיו בטכנולוגיה מספר פעמים אודות הסכנות בהחזקת מאגר ביומטרי על ידי חברות פרטיות או ארגונים ממשלתיים שכן הסכנה בנפילת המאגר לידיים לא מורשות עלולות לסכן לא רק את המידע שלנו, אלא גם את הבטיחות שלנו. כך למשל, במידה ויפול מאגר שכזה בידיים זרות, יוכלו ארגוני טרור (או ארגוני ביון של מדינות אויב) לזהות יעדים פוטנציאליים כישראלים או יהודים בכל רחבי העולם בעזרת שימוש במצלמת וידאו.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *