מיינקראפט – מכונות התנועה מתמדת המטורפות ביותר שנבנו על ידי שחקנים

מחשב במיינקראפט. צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה
מחשב במיינקראפט. צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה

מיינקראפט הוא משחק יצירתי בעל מגוון אדיר של אפשרויות. ניתן לבנות במשחק פרפטום מובילה שהיא מכונת תנועה מתמדת היפותטית שתפקידה לבצע פעולה ביעילות ללא צורך באנרגיה נוספת לאחר הפעלתה הראשונית. כמובן שלפי חוקי הפיזיקה הנוכחיים זה בלתי אפשרי,  אך מה שבלתי אפשרי בעולם האמיתי, הוא לא בהכרח בלתי אפשרי במיינקראפט, כמו לרכב על חזיר למשל.

במיינקראפט יש את האבקה דמוית החול הנקראת "רדסטון" אשר מתפקדת באופן דומה אך לא זהה לחשמל, ובאמצעותה ניתן לבנות מגוון של מכונות, אפילו פרפטום מובילה. במהלך כל ההיסטוריה, מאז שנהגה הרעיון, מדענים וממציאים ברחבי העולם ממשיכים לנסות ולהמציא מכונות פרפטום מובילה, שהרי אם יצליחו, אז מדובר בפתרון המושלם לאנרגיה ירוקה. כמובן שעד היום טרם נראתה ולו מכונת פרפטום מובילה פועלת אחת, אך למי שמשחק מספיק זמן במיינקראפט הקונספט כנראה נשמע מוכר. יצאנו לבדוק מה מוחותיהם המפותחים של שחקני מיינקראפט ברחבי העולם מסוגלים להמציא במשחק.

מיינקראפט ורכבות הרים 

אחת ממכונות התנועה מתמדת הנפוצות ביותר אשר ניתן למצוא בעולמותיהם של שחקני מיינקראפט, היא למעשה רכבת הרים, או רכבת משא, הנוסעת ללא הפסקה על גבי המסילה החשמלית. קונספט זה נפוץ ביותר בקרב שחקני מיינקראפט כנראה משום שזו אחת מהמכונות שיותר קל לבנות במשחק.

ביוטיוב יש ערוץ בשם MiiXeD של גיימר שוודי אשר בונה רכבות הרים במיינקראפט, תוך השקעה רבה על הפרטים הקטנים והנוף. המסילות שלו ארוכות ומגוונות, וכמובן שיש גם לינק לסרבר שלו, למי שרוצה לבקר באחד העולמות של MiiXeD. רכבת שאהבנו במיוחד מתוך הרכבות של MiiXeD היא ה-Cascade, מסלול באורך 5 דקות, כאשר המסילה מוקפת במים והנוף יפיפה.

בסרטון הבא תוכלו לראות 5 רכבות הרים המוצגות על ידי היוטיובר האמריקאי Buzz בתור 5 רכבות ההרים המטורפות ביותר שנוצרו במיינקראפט אי פעם:

 

 

שעוני רדסטון

שעוני רדסטון, לו היו קיימים במציאות, היו פרפטום מובילה לתפארת. שעון רדסטון הוא מכונה אשר שולחת פולס חשמלי כל פרק זמן מסוים, תלוי בשיטה שעל פיה בנוי שעון הרדסטון. ניתן לבנות מגוון של מכונות המופעלות על ידי שעון רדסטון, כמו אורות מהבהבים, או כל פעולה אחרת שתעלה על דעתכם ומבוססת על מכשיר שנדלק ונכבה ללא הפסקה.

בסרטון הבא שהועלה ליוטיוב על ידי יוטיובר המיינקראפט Mumbo Jumbo, תוכלו לצפות ב-25 מעגלי רדסטון אפשריים שכדאי לכם להכיר:

 

 

תיבות נגינה במיינקראפט

במיינקראפט יש בלוק קטן ומיוחד הנקרא note block. מטרתו של בלוק זה היא לנגן תו מוזיקלי אחד, כלומר, באמצעות סט של בלוקים כאלו, נוכל לנגן שיר. יש מגוון של יצירות שאנשים עשו במיינקראפט באמצעות הבלוקים הללו, אך במכונות שפועלות ללא הפסקה עסקינן, ולכן אנו נציג את הסרטון הבא שמדגים מנגינה שחוזרת על עצמה ומופעלת על ידי פרפטום מובילה סטייל מיינקראפט:

 

 

מיינקראפט והאיש שבנה מחשב בתוך משחק מחשב

בידיעה שהתפרסמה לאחרונה בעכשיו בטכנולוגיה, ראינו מוד שמאפשר לכם לשחק דום בווינדוס 95 – בתוך מיינקראפט. אך הפעם נדבר על legomasta99 – מתכנת ואיש מדעי המחשב, אשר בנה במשך שנתיים מחשב מרובע ליבות בתוך מיינקראפט. כמו כן מחשב זה עובד על פי שפת תכנות שאותו הבחור פיתח, שפת ARCISS. בסרטון הבא תוכלו לראות את המחשב הענקי, ו-3 תכניות שרצות עליו. לא פחות ממדהים:

 

 

ולקינוח, סרטון של יוטיובר המיינקראפט ,Twiistz המציג 5 מכונות רדסטון מטורפות הכוללות מחשב נייד פעיל לחלוטין כולל מקלדת ועכבר, טלוויזיה, ואפילו אייפון 6 הכולל פונקציות פעילות:

עוד בנושא: מדריך פתיחת שרת מיינקראפט

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *