יוצרי פורטנייט נקנסו ב-520 מיליון דולר על פגיעה בפרטיות

יוצרי פורטנייט נקנסו בסכום שיא. צילום: burdun
יוצרי פורטנייט נקנסו בסכום שיא. צילום: burdun

חברת Epic Games, העומדת מאחרי מספר רב של כותרים מוצלחים כגון משחק הרשת הפופולרי פורטנייט, הגיעה להסכם עם ועדת המסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) ותשלם קנס ענק של 520 מליון דולר בעבור פגיעה בפרטיות של ילדים ושימוש בטקטיקות לגרימת רכישות "בלתי רצויות".

יוצרי פורטנייט נקנסו בסכום שיא של 275 מיליון דולר בעבור עבירה על חוק 'הגנת פרטיות של ילדים ברשת' (COPPA) וזאת לאחר שאספה מידע אישי על משתמשים מתחת לגיל 13 ללא הסכמה מפורשת של הוריהם, וכמו כן נקנסה בסכום של 245 מיליון דולר על כך שהטעתה משתמשים באמצעות טקטיקות שונות לבצע רכישות "בלתי רצויות", בכוונת תחילה, בפלטפורמה שלה וכמו כן על כך שאיפשרה לילדים ובני נוער לבצע רכישות בתוך המשחקים באמצעות כרטיסי אשראי מבלי לקבל הסכמה מפורשת מטעם מחזיק כרטיס האשראי או ההורה.

"אפיק גיימס בחזיקה במידע אישי שהיא אספה מילדים כולל שמותיהם, כתובות דואר אלקטרוני ומאפיינים נוספים על מנת לעקוב אחר ההתקדמות שלהם במשחקים, הרכישות שלהם, ההגדרות ורשימת החברים שלהם", כך נמסר מטעם משרד המשפטים האמריקאי. עוד נמסר כי "אפיק גיימס לא הודיעו להוריהם שהם אוספים את המידע האישי על הילדים ובכל מקרה לא קיבלו רשות לכך, כפי שנדרש על פי חוק COPPA".

בחברה החלו כבר ביישום החוק ומשתמשים רבים שזוהו כבני נוער או ילדים כעת נדרשים לעבור תהליך אימות מחודש והסכמה הורית להשתתפות בצ'אטים טקסטואליים וקוליים בזמן משחק, וכמו כן אימות מחודש של פרטי אשראי ופרטים אישיים. חברת אפיק גיימס מסרה בתגובה לדברים כי היא הסכימה להסדר מכיוון ש"אנו רוצים שאפיק תהיה מובילה בהגנת הצרכן ותעניק את החוויה הטובה ביותר למשתמשינו".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *