ממשלת גרמניה תממן 50% מעלויות פיתוח משחקים

מפתחי משחקים? עדיף לעבור לגרמניה. צילום: 123RF
מפתחי משחקים? עדיף לעבור לגרמניה. צילום: 123RF

פיתוח משחקים למחשב, לקונסולות ולטלפונים הפכה לתעשייה מבוקשת וגדולה בעולם. בגרמניה רוצים נתח שוק ומציעים 50% מימון למפתחים קטנים וגדולים.

ממשלת גרמניה השיקה קרן מימון לתעשיית משחקי המחשב, שתאפשר לחברות לקבל בחזרה עד 50% מעלויות הפיתוח שלהן. פיילוט של התכנית החל כבר ביוני 2019, אך המפתחים הוגבלו למענקים של מקסימום 200,000 יורו, כמובן תחת אישור של הרשויות של גרמניה והאיחוד האירופי. כעת הקרן מאפשרת גם מענקים לחברות המפתחתות משחקים קטנים וגדולים, וחברות יוכלו להגיש את הבקשה למענק שלא יוחזר החל מה-28 לספטמבר 2020. אם אתם שואלים מה הקריטריון – על החברה להיות רשומה בגרמניה או שמקום מושבה בתוך המדינה. "ההשקה של קרן המשחקים אומרת שגרמניה יכולה להפוך למתחרה גלובלית כבית לחברות משחקים" אמר פליקס פאלק, מנכ"ל גוף המסחר והתעשייה הגרמני. "זה הוא סימן לקאמבק שלנו".

מפתחי המשחקים יכולים להשתמש בקרן למגוון פרויקטים, כולל אבטיפוסים, פיתוח בשותפות עם חברות נוספות ועוד. לאבטיפוס, על העלויות להיות בין 30,000 ל-400,000 יורו, ולשאר הפרויקטים ההשקעה צריכה להיות לפחות 100,000 יורו. רמת המימון שניתנת היא לפי העלויות – פרויקט עם עלויות של בין 100,000 ל-2 מיליון יורו יוכל לקבל מענק של עד 50%. פרויקט עם עלויות של בין 2 מיליון ל-8 מיליון יורו יקבל בין 25% ל-50% מענק, פרויקטים שעלותם למעלה מ-8 מיליון יורו יקבלו מענק של עד 25%. פרויקטים שעלות פיתוחם עומד על למעלה מ-40 מיליון יורו יוערכו באופן נפרד, בהתחשב ברמת החדשנות, רלוונטיות תרבותית, אפקט כלכלי ויתרות כספים בקרן.

"אם הפרויקט יצליח, אנו נוכל לראות בקרוב הרבה מאוד משחקים וחידושים בתחום מגיעים היישר מגרמניה" אמר פאלק והוסיף, "בעתיד המענקים ינוהלו ויחולקו במהירות בשיטה פחות ביורוקרטית ככל האפשר ויתפרו למידותיהם וצורכיהם של חברות המשחקים". ואם אתם שואלים מדוע שכאן בישראל שלא ניקח דוגמה מהחדשנות והרוח הרעננה שנושבת מאירופה – תתפללו שקודם יעבור תקציב המדינה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *