מתי יגיע פלייסטיישן 5? לפי סוני – ממש בקרוב

משחקי פלייסטיישן 4 שלא יעבדו בפלייסטיישן 5
משחקי פלייסטיישן 4 שלא יעבדו בפלייסטיישן 5

שואלים את עצמכם מתי יגיע פלייסטיישן 5 שוב לחנויות? בחברת סוני מבטיחים כי המלאי יתחדש לקראת החגים הנוצריים.

ההשקות האחרונות של Playstation 5, Xbox Series X ו-nVIDIA Geforce 30xx היו מלוות במשהו שהצרכנים ממש לא רגילים אליו, במיוחד מטעם חברות בסדר גודל של סוני, מיקרוסופט ואנבידיה – מחסור במלאי. ייתכן והסיבה היא מגפת הקורונה ואולי בכלל מהלך שיווקי גאוני, אך מה שבטוח שתחת המלאי הנמוך התפתח שוק ספסרות אדיר בו ברי המזל שהצליחו לרכוש את המוצרים המבוקשים מוכרים אותם באתרי יד שניה במחירים כפולים ומכופלים (עוד על כך בהמשך), וזאת על רקע אכזבתם של הצרכנים הרבים שמנסים להתעדכן מול החנויות באופן שוטף אך נענים באותה התשובה – עדיין לא זמין במלאי.

בחברת סוני, בה טוענים כי מדובר היה בהשקה הגדולה ביותר של הקונסולה, מבטיחים כי לאור הביקוש הרב והמחסורים במלאי, לקראת עונת החגים (חג ההודיה וחג המולד) יחודש המלאי ברחבי העולם. "אנחנו רוצים להודות לגיימרים בכל מקום על כך שהפכו את ההשקה של ה-PS5 להשקת הקונסולה הגדולה ביותר אי פעם" כתבו בטוויטר של פלייסטיישן, "הביקוש ל-PS5 הוא חסר תקדים, אז אנחנו רוצים לאשרר כי עוד מלאי ישלח בקרוב לסוחרים לפני סוף השנה, בבקשה תהיו בקשר עם הספקים המקומיים שלכם".

מיקרוסופט: "המחסור במלאי קשור לבוטים"

גם בחברת מיקרוסופט, המתחרה הגדולה של סוני, סובלים ממחסור דומה מבחינת הקונסולה החדשה שלהם, Xbox Series X. גורמים הקשורים לחברה טענו כי בוטים המבצעים "סקרפינג" (למשל – נכנסים בכל כמה דקות לאתרי החנויות ומבצעים הזמנות מרובות של הקונסולות עד אשר הן אוזלות מהמלאי – וזאת במטרה למכור אותם במחירים גבוהים יותר לאחר מכן כפי שציינו מקודם) ושיווק לא עקבי של הסוחרים גרמו למחסורים במלאי. באופן רשמי, במיקרוסופט כבר הודיעו כי יהיה מחסור במלאי לפחות עד אפריל ואפילו מעבר לכך.

סיבה נוספת שקשורה לעיכובים היא הקושי בייצור הקונסולות, אשר מלאות ב"כל טוב" מבחינת חומרה. במיקרוסופט או סוני מעולם לא פרסמו מה מספר הקונסולות שהן באמת ייצרו או סיפקו לרחבי העולם, או כמה כאלה בדיוק מתוכננים להישלח לסוחרים אשר ממתינים בכיליון עיניים לבואם.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *