נינטנדו: הודלף קוד המקור של עשרות משחקים

נינטנדו בהלם: אדם אנונימי העלה ל-4chan מאגר ענק של חומרים וביניהם קוד מקור למשחקים כמו זלדה, מריו 64 וסטאר פוקס 2 ומסמכים פנימיים של החברה.

עולם הגיימינג בטירוף לאחר שאדם אנונימי העלה לפורום 4chan המפורסם חומרים נדירים שנראה כי נלקחו היישר מהקרביים של חברת נינטנדו. החומרים כוללים קוד מקור של משחקים מתקופת הזהב של נינטנדו בשנות ה-90 של הקונסולות Nintendo 64 ו- SNES. החומרים, כך על פי דיווח ב-pcgamer, נראים אותנטיים לחלוטין. בין המשחקים שקוד המקור שלהם פורסם: Super Mario 64, Mario Kart 64, The Legend of Zelda: Ocarina of Time, Star Fox 1 & 2, Yoshi's Island, Mario Kart ו- F-Zero. כמו כן פורסמו כלי פיתוח למשחקים הללו והתכתבויות פנימיות בין חברות המשחקים השונות שפיתחו את המשחקים וכמו כן מסמכים מסחריים אחרים.

בקהילה התרגשו מאוד לקבל את החומרים הכוללים תמונות ואנימציות שלא היו יכולים להשיג קודם. עוד רגע מאושר לקהילה היה לגלות כי אחיו של מריו, לואיג'י, מסתתר בתוך קוד המקור של Super Mario 64 במשך 24 שנים (במשחק עצמו לא ניתן לשחק בלואיג'י). הבמאי והמפיק של המשחק, שיגרו מיאמוטו, סיפר בראיון בשנת 1996 כאשר נשאל מה קרה ללואיג'י, כי "בהתחלה הוא היה במשחק. לבסוף, בשל בעיות זיכרון, נאלצנו להוציא אותו". כעת מסתבר, כאמור, שהדמות של לואיג'י הייתה שם כל הזמן, פשוט ללא אפשרות לבחור אותה.

סופר מריו ולואיג'י
סופר מריו ולואיג'י

כל האירוע הזה מתרחש  על רקע היכולות כיום לייצר רומים (ROMs) של המשחקים כדי לשחק בהם במחשבים וקונסולות מודרניות ולהפיץ אותם, כמו גם לייצר מודים של המשחקים ולשחרר, ככל הנראה באופן פיראטי או חובבני, גרסאות חדשות מותאמות אישית של המשחקים. נינטנדו התלהבו פחות כמובן והחלו בחקירה לבירור כיצד החומרים, במשקל של 2 טרה-בייט, דלפו ממחשבי החברה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *