נינטנדו הפסיקה את ייצורה של קונסולת ה-3DS

Nintendo 3DS
Nintendo 3DS

לאחר פחות מ-10 שנים, נינטנדו הפסיקה לייצר את קונסולת ה-3DS הניידת הפופלרית אשר מאז יציאתה לשוק נמכרה בכ-75 מיליון יחידות ברחבי תבל

ענקית הבידור מיפן נינטנדו, הפסיקה באופן סופי את ייצורה של הקונסולה שידעה עליות וירידות בקצב מכירתה מאז יציאתה לחנויות בשנת 2011, לפי אתר הבית של נינטנדו יפן, כאשר באתר היפני מופיע הכיתוב "ירד מפס הייצור", ובאתר של נינטנדו צפון אמריקה המוצר הוסר מהאתר.

 

היסטוריית המכירות של ה-3DS

המכירות של קונסולה ניידת זו ידעו עליות וירידות למרות שבסך הכל הקונסולה מכרה כ-75 מיליון יחידות ברחבי העולם. בעת יציאתה לחנויות מחיר הקונסולה עמד על מחיר לא מבוטל של כ-250$ – לא מעט עבור קוסולת רטרו בעלת מפרט טכני כשל ה-3DS והקהל הגיב ברגליים. קצב המכירות היה נמוך ברמה שהפתיעה את נינטנדו שנאלצה להוריד מחירים על מנת להגדיל מכירות.

מספר חודשים לאחר יציאתה, עודכן מחיר קונסולת ה-3DS לכ-170$ – מה שהכפיל את קצב המכירות של הקונסולה, שכאשר הוציאה את המשחקים Super Mario 3D ו-Mario Kart 7 הגבירה עוד יותר את קצב המכירות של הקונסולה שהחלה להיות פופולרית בקרב המעריצים של נינטנדו ברחבי העולם, ומכרה כ-5 מיליון יחידות בשנת 2012 רק ביפן לבדה.

בשנים האחרונות, עקב הופעתה של קונסולת הנינטנדו סוויץ' הפופולרית שידעה להגיע במקום הנכון ובזמן הנכון, הרלוונטיות של קונסולת ה-3DS ירדה חרף היותה פופולרית וקצב המכירות שלה ירד עד לרמה של חוסר כדאיות. ולכן התפתחות זו, עצובה ככל שתהיה, היא דווקא מובנת ולא מפתיעה.

קונסולה רטרו מודרנית לגיימרים מהעשור השני של המאה ה-21

זוהי קונסולה ניידת בעלת שני מסכים. המסך העליון מסוגל ליצור אפקט תלת מימד אוטוסטריאוסקופי, גודלו הוא 3.53 אינץ' והרזולוציה שלו היא 800×240 פיקסלים. גודלו של המסך התחתון הוא 3.02 אינץ', מסך זה לא מסוגל ליצור אפקט תלת מימד, אך הוא מסך מגע והרזולוציה שלו היא 320×240 פיקסלים, כאשר קונסולה זו היא מעין שיפור טכנולוגי לקונסולת הרטרו נינטנדו DS שיצאה בשנת 2004 ואף היא הייתה פופולרית והצטיינה במכירות, והעיצוב דומה.

יש לציין כי יצאו לאחר מכן גרסאות נוספות של הקונסולה, כל אחת בעלת אופי אחר – Nintendo 3DS XL, Nintendo 2DS, New Nintendo 3DS, New Nintendo 3DS XL ו-New Nintendo 2DS XL.

ל-3DS יש שתי מצלמות בחלקו החיצוני של המכשיר, המסוגלות לצלם תמונות וסרטי וידאו תלת ממדיים, ובנוסף קיימת מצלמה נוספת מעל המסך העליון שפונה לכיוון השחקן. לכל המצלמות יש רזולוציה של 0.3 מגה פיקסל כאשר הקונסולה מסוגלת להציג וידאו תלת מימדי.

כרטיסי המשחק לנינטנדו 3DS יכלו להכיל כ-8 ג'יגה בייט, אם כי הם כמעט ואינם שונים חיצונית מכרטיס משחק של DS. ה-3DS כולל יכולות Wi-Fi ומאפשר משחק מרובה משתתפים. כמו כן הקונסולה תומכת גם במשחקי DS וגם במשחקי ה-DSi בנוסף לדור החדש של המשחקים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *