נוכל קריפטו טורקי "חטף" 11,196 שנה בבית סוהר

נוכל קריפטו טורקי - אתר Thodex
נוכל קריפטו טורקי - אתר Thodex

נוכל קריפטו טורקי, פארוק פתיח אוזר, ניהל הונאת קריפטו בשם Thodex יחד עם בני משפחתו. לאחר שנמלט לאלבניה, הוסגר וקיבל גזר דין בלתי נתפס.

פארוק פתיח אוזר, בסך הכל בן 29, אמור להיות בן 11,225 שנה כאשר יהיה זכאי לשחרור מהכלא הטורקי, כך על פי פסק הדין שניתן בעניינו. אוזר ניהל יחד עם אחיו, שקיבלו עונש דומה של 11,196 שנים מאחרי סורג ובריח, בורסת קריפטו בשם Thodex אשר התמוטטה לפני כשנתיים. מיד לאחר מכן, נמלט אוזר לאלבניה בתקווה כי לא יוסגר בחזרה, אך הרשויות באלבניה לא התלהבו לארח אותו והוא אכן הוסגר לטורקיה וכעת הורשע.

אוזר עצמו מכחיש כי הבורסה שניהל הייתה במקור הונאה, וטען כי "אם היה מדובר בהונאה לא הייתי נוהג בחובבנות". עוד טען אוזר, למרבה האירוניה, כי "אני חכם דיו לנהל כל מוסד על פני כדור הארץ". הסיבה לגזר הדין, שנראה על פניו מוגזם, הוא שאוזר הורשע בנפרד בעבור כל אחד מקורבנותיו, 2027 במספר.

בורסת Thodex הוקמה בשנת 2017 והייתה החברה הראשונה לפרוס כספומטי Bitcoin ברחבי המדינה. בשנת 2021, לאחר קמפיין כושל לשיווק של המטבע Dogecoin, הודיעה החברה על "קשיים טכניים" ועצרה את המסחר במטבע, ולאחר מכן את המסחר בכל שאר השירותים והודיעה כי תחזור לפעילות בתוך מספר ימים. למעשה, החברה לא חזרה לפעילות ואוזר, כאמור, נמלט לאלבניה כאשר ברשותו כ-2 מיליארד דולרים מכספי המשקיעים. טורקיה פנו לאינטרפול והוציאו צו מעצר בינלאומי כנגדו, והוא אכן הוסגר לטורקיה לפני כארבעה חודשים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *