הכרה בביטקויין: הרפובליקה המרכז אפריקאית הכירה במטבע

הכרה בביטקויין גם ברפובליקה המרכז אפריקאית. קרדיט: yourg
הכרה בביטקויין גם ברפובליקה המרכז אפריקאית. קרדיט: yourg

הכרה בביטקויין הוא דבר נדיר, שכן עד כה רק אל סלבדור הכירה במטבע המבוזר. כעת הרפובליקה המרכז אפריקאית, אחת מהמדינות העניות בעולם, מצטרפת לטרנד שאולי יחלץ אותה מהעוני.

בימים כתיקונם הרפובליקה המרכז אפריקאית אינה אחת המדינות אשר נהגות על לשונותיהם של אנשים רבים, ייתכן וכי מתי מעט כלל יודעים כי היא קיימת. אך בכל זאת, אחת המדינות הכושלות בעולם הצליחה לייצר כותרות בתחום הקריפטו לאחר שהודיעה השבוע כי היא החליטה על הכרה בביטקויין כהילך רשמי במדינה. הפרלמנט של הרפובליקה אישר ללא התנגדות את ההחלטה לאמץ את הביטקויין, כך הודיעה לשכת הנשיאות. "המהלך מציב את הרפובליקה על מפת המדינות האמיצות בעולם", כך נמסר.

למי שתהה, לרפובליקה המרכז אפריקאית יש יחסים די בינוניים עם ישראל. למרות שלמדינות יחסים דיפלומטיים מאז תחילת שנות ה-60, לאחר מלחמת יום הכיפורים נותקו היחסים למשך 16 שנים וחודשו רק בסוף שנות ה-80. במדינה יש מרבצים גדולים של זהב, יהלומים ואורניום והיא גם בת ברית של רוסיה. רוב תושבי המדינה הם נוצרים (80%) ובמדינה ישנו מיעוט מוסלמי (10%).

אל סלבדור הפכה למדינה הראשונה בעולם שמכירה במטבע כבר בספטמבר 2021, מהלך שהוכה בביקורת קשה על ידי כלכלנים ומומחים, כולל קרן המטבע העולמית, שכן ישנה סברה (די מבוססת למען האמת) שמטבעות מבוזרים, כל עוד לא תחת רגולציה, משמשים ככר פורה לארגוני פשע, מלביני כספים וסוחרי סמים ברחבי העולם, כמו גם ביקורת על היכולת של האקרים לפרוץ לארנקים ולגנוב את תכולתם. על אף זו, יש כאלה שתומכים בהכרה במטבעות הקריפטוגרפיים כמו הכלכלן יאן דבורו שאמר ל-BBC כי "המעבר למטבעות מבוזרים יהפוך את החיים לקלים יותר, ההעברות יכולות להתבצע באמצעות סמארטפונים וקל מאוד להמיר את הביטקויין למטבעות אחרים. אנשי עסקים לא יאלצו ללכת יותר עם מזוודות מלאות בפרנקים ולהמיר אותם לדולרים או כל מטבע אחר על מנת לבצע רכישות בחו"ל".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *