אריק שמידט: "וואווי מעמידה אתגרים לביטחון הלאומי"

eric schmidt huawaii
eric schmidt huawaii

מנכ"ל גוגל לשעבר, אריק שמידט, תוקף בראיון ל-BBC את חברת וואווי – Huawei ואומר כי החברה מבצעת פעולות בלתי מתקבלות על הדעת".

אריק שמידט, האדם שעמד בראש ענקית האינטרנט גוגל עד לא מכבר, וכיום ראש מערך חדשנות ההגנה של הפנטגון, תוקף בראיון ל-BBC את חברת וואווי וטוען כי החברה, אשר על פי מקורות נשלטת לפחות באופן חלקי על ידי ממשלת סין, מעמידה בסיכון את הביטחון הלאומי של ארצות הברית וכתוצאה מכך גם של מדינות אחרות. למרות הדברים הקשים שאמר שמידט, הוא טוען בראיון כי המערב לא צריך להתנתק מהחברה, אלא להתחרות מולה בטכנולוגיה. הדברים נאמרים על רקע ההחלטה של ממשלת בריטניה לבחון מחדש את האישורים שניתנו לחברה להקים את רשת 5G ברחבי הממלכה, וזאת בשל לחצים מקומיים.

Huawei
Huawei

 

"אין שאלה שוואווי משתמשת בפרקטיקות שאינן מקובלות בהגדרות של ביטחון לאומי" אמר שמידט והוסיף כי יש לקחת בחשבון את החברה כאשר מדברים על 'ריגול תקשורתי', רמז לסוכניות ריגול כמו ה-GCHQ הבריטי או ה-NSA האמריקאי. "ברור שהמידע מהראוטרים של וואווי מגיעים בסופו של דבר לידיים שעלולים להיות שייכים למדינה" אמר שמידט. בחברת וואווי מכחישים בתוקף את ההאשמות שהם למעשה זרוע מבצעת של ממשלת סין או מעבירה מידע של לקוחותיה לרשויות. "ההאשמות של אריק שמידט, שעכשיו עובד עבור ממשלת ארה"ב, הם פשוט לא נכונות ובעלות גוון דומה לעבר, ואינן נתמכות על ידי ראיות" אמר ויקטור זאנג, מנכ"ל וואוי בבריטניה. "וואווי הינה עצמאית מכל ממשלה, כולל ממשלת סין" הוסיף זאנג.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *