איך לפתוח שרת מיינקראפט

איך להקים שרת מיינקראפט. קרדיט: עכשיו בטכנולוגיה
איך להקים שרת מיינקראפט. קרדיט: עכשיו בטכנולוגיה

איך לפתוח שרת מיינקראפט – חיפשתם את הדרך הקלה ביותר להקים שרת מיינקראפט? בשביל זה אנחנו כאן. מדריך מושלם להקמת שרת תוך דקות ללא מאמץ.

אם רציתם לדעת איך לפתוח שרת מיינקראפט משלכם, הגעתם למדריך האולטימטיבי והפשוט ביותר להקמת השרת. אבל רגע לפני שנצלול אל תוך הפרטים, כמה מילים על המשחק שנחשב לאחד הטובים והנמכרים ביותר בכל הזמנים. מיינקראפט, במקור משחק מחשב, הוא משחק "ארגז חול" (sandbox) שיצא לאור לראשונה ב-2009 לאחר שפותח על ידי מרקוס פרסון, אדם אחד בלבד שהצליח לייצר את המשחק האולטימטיבי. המשחק הינו משחק הישרדותי בו על השחקן, שמתעורר בבוקר אחד בהיר על אי בודד, להשתמש במשאבים שהוא מוצא על מנת לבנות מגוון כלים ובתים וזאת על מנת להתמודד אל מול זוועות הלילה – כאשר השמש יורדת המפלצות מתעוררות לחיים ועל השחקן להתחבא או להילחם בהם. במשחק ישנן מספר מודים, "הישרדות" או "יצירתי", כאשר באחרון המפלצות אינן יכולות לפגוע בשחקן והוא זוכה למשאבים בלתי מוגבלים, סוג של "צ'יט". אם אתם רוצים ללמוד עוד על ההישרדות במשחק, ממליצים בחום על המדריך הבא – 15 טיפים ממקצוענים שכדאי לכם להכיר.

איך מורידים מיינקראפט

הורדת המשחק מתבצעת בקלות באמצעות הדפדפן – גלישה לאתר הרשמי תוביל אתכם לקישור להורדת המשחק. מלבד זו תוכלו למצוא את המשחק בחנויות השונות (Google Play לאנדרואיד, App Store לאייפון) וכמובן באמצעות החנויות לXbox, נינטנדו ו-Sony. כאן חשוב להדגיש שההורדה לוקחת ממש מספר דקות, אך ישנם עידכונים שוטפים למשחק ולכן חשוב להתעדכן. עוד דבר חשוב הוא שגרסת המחשב (PC) ישנה אפשרות להוריד Minecraft: Java Edition שהיא הגרסה הישנה יותר ומתאימה למחשבים ישנים בהתאם ואינה יכולה להתחבר ברשת לשחקני Xbox או Windows 10 ומעלה שמשתמשים בגרסה החדשה שנקראת Minecraft: Bedrock שהיא הגרסה החדשה ומתאימה למערכות הפעלה Windows 10 ומעלה, ויכולה להתחבר למשחקי רשת עם שחקנים מפלטפורמות אחרות.

כמה עולה מיינקראפט

עלות המשחק משתנה בין הפלטפורמות השונות, כך שהעלות נעה בין 29.99$ לגרסת הנינטנדו, Wii וה-Windows (גרסת Java Edition ב-26.95$), 19.99$ לגרסת ה-Xbox והפלייסטיישן, סכום זעום של 6.99$ עבור סמארטפונים.

איך לפתוח שרת מיינקראפט

עכשיו, לאחר שלמדנו מעט על המשחק וכיצד להוריד אותו, אפשר לגשת לחלק שאותו חיפשתם מלכתחילה. ישנן מספר דרכים להפעיל שרת מיינקראפט כגון לפתוח שרת פרטי משלכם (למשל דרך חברת Vultr), אך אנו נמליץ על הקלה והמהירה ביותר, באמצעות חברת Shockbyte (לחצו כאן להרשמה). כמו בכל חברה המשכירה שרתי משחק, שימו לב כי ישנן מספר חבילות המוגבלות לפי זיכרון ומספר השחקנים בשרת. החבילה הזולה ביותר (חבילת DIRT) מתחילה ב-2.5$ לחודש וכוללת 1GB של זיכרון פנימי ומקום ל-8 שחקנים בו-זמנית. אם זו הפעם הראשונה שאתם מפעילים שרת מיינקראפט, מומלץ שתתחילו בחבילה הזו. ככל שתרצו שרתים גדולים יותר, ניתן למצוא חבילות של 2GB זיכרון עם 16 מקומות ב-5$ לחודש וכן הלאה.

במהלך ההזמנה תוכלו לבחור את מיקום השרת (צפון אמריקה, אירופה או אסיה). בחרו את המיקום המועדף עליכם, אנו ממליצים על אירופה. לאחר מכן תישאלו האם תרצו כתובת IP ייעודית (Dedicated IP) בתוספת תשלום, זה לא הכרחי אך שימו לב לנתון הבא – השרת שלכם ירוץ על פורט (Port) שונה מהברירת מחדל, ומי שיתחבר לשרת שלכם יצטרך להגדיר אותו לצד כתובת ה-IP של השרת. כמו כן תישאלו האם תרצו שהצוות של החברה יתקין את השרת עבורכם ב-15$ נוספים, גם כאן ניתן לדלג ולא לסמן.

לאחר שהוספתם את החבילה המבוקשת לסל, פתחתם חשבון ושילמתם עבור השרת שלכם, אתם יכולים לעבור לשלב הבא, והוא הקמת שרת המשחק עצמו. יש להיכנס לפאנל הניהול באמצעות הקישור שקיבלתם במייל שלכם באמצעות שם המשתמש והסיסמה שלכם:

מסך ההתחברות לפאנל הניהול. קרדיט: Shockbyte
מסך ההתחברות לפאנל הניהול. קרדיט: Shockbyte

הפעלת שרת המיינקראפט בפעם הראשונה

ברגע שהתחברתם בהצלחה אל תוך פאנל הניהול, המסך הראשון שאתם רואים הוא דף הבית של השרת. לפני שמפעילים את השרת, יש לבחור את סוג השרת מתיבת Server Type בתחתית המסך. יש ללחוץ על Bedrock  Edition #Recommended ומשם לבחור את הגרסה האחרונה ביותר, ברגעי כתיבת שורות אלו, Bedrock 1.18.31.04 (Alpha). יש לשים לב שבכל פעם שיוצא עידכון למיינקראפט, יש להיכנס לפאנל הניהול ולבחור את הגרסה החדשה ביותר ולהפעיל מחדש את השרת (כפתור RESTART).

בחירת סוג שרת. קרדיט: Shockbyte
בחירת סוג שרת. קרדיט: Shockbyte

 

ברגע שבחרתם את סוג השרת, בחרתם את שם השרת (תחת Name),  ולחצתם על SAVE כמובן לשמור את בחירתכם, תוכלו להפעיל את השרת על ידי לחיצה על כפתור START.

התחברות לשרת מיינקראפט שלכם

במסך הראשי ניתן לראות את כתובת ה-IP של השרת שלכם ולאחריה (על ידי הפרדת נקודותיים ":") את הפורט. בצילום מסך המצורף כתובת ה-IP היא 51.89.2.80 והפורט הוא 25603. יש להיכנס למשחק מיינקראפט, להקליק על Play, לבחור בלשונית Servers, לגלול למטה ולבחור Add Server ואז להקיש את פרטי השרת שלכם, כמו בתמונה המצורפת:

איך להוסיף שרת במיינקראפט. קרדיט: עכשיו בטכנולוגיה
איך להוסיף שרת במיינקראפט. קרדיט: עכשיו בטכנולוגיה

 

לחיצה על SAVE תשמור את השרת החדש ברשימה שלכם מבלי להתחבר אליו, Play יבצע את אותה הפעולה אך גם יתחבר אל השרת החדש שלכם. אך כאן לא תם המדריך – כעת נשאלת השאלה איך להפוך אתכם למנהלים של השרת. פשוט מאד! בפאנל הניהול בצד שמאל ישנו כפתור הנקרא "Console" ומציג פלט זמן אמת של המשחק ודרכו ניתן לנהל את השרת. מתחת לפלט ההערות של השרת, ניתן לכתוב פקודות לשרת כמו בתמונה הבאה, שם יש לכתוב op username, כאשר username מתייחס לשם המשתמש שלכם (שימו לב – עליכם להיות מחוברים למשחק כדי לבצע זאת, אפשר לעשות את הפעולה באמצעות מזעור המשחק או דרך הסמארטפון).

איך להפוך משתמש למנהל במיינקראפט. קרדיט: Shockbyte
איך להפוך משתמש למנהל במיינקראפט. קרדיט: Shockbyte

 

ברכות! שרת המיינקראפט שלכם מוכן למשחק ואתם יכולים להזמין את חבריכם ולשחק עימם. כמובן שתיאלצו ללמוד איך לשנות את המשחק באמצעות התפריט (Esc) או באמצעות הצ'אט במהלך המשחק (לחיצה על T), למשל שינוי מוד המשחק מהישרדות ליצירתי על ידי כתיבת gamemode creative/ או ההפך gamemode survival/.

אם פיספסתם, אז לחצו כאן כדי להקים שרת מיינקראפט בחברת Shockbyte.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *