הוחזרה האפשרות להוריד את נתוני המשתמש בטוויטר

טוויטר (צילום: ymgerman, 123RF)
טוויטר (צילום: ymgerman, 123RF)

עקב הפריצה לטוויטר שהתרחשה ביולי ובה נחשפו פרטים של יותר מ-130 חשבונות, וביניהם כ-35 ידוענים, בוטלה האפשרות להוריד את נתוני המשתמש בטוויטר, וכעת, לאחר כחודשיים אפשרות זו חוזרת לשימוש.

כזכור, בזמן הפריצה לטוויטר שממנה נפגעו יותר מ-130 חשבונות ברשת החברתית ביולי, ביטלה החברה את האפשרות להוריד את נתוני המשתמש כדי למזער נזקים. בציוץ שפרסמה טוויטר השבוע, הודיעה החברה כי החזירה אפשרות זו לפעולה כפי שנאמר בציוץ הרשמי.

 

מה ניתן לדעת באמצעות נתוני המשתמש בטוויטר

אפשרות הורדת נתוני המשתמש בטוויטר, חושפת בפני האדם שהוריד אותם את כל המידע שטוויטר שומרת עלינו, כגון כתובת האימייל, מספרי טלפון, מיקום, תאריך לידה, היסטוריית החשבון, מכשירים, חשבונות שחסמנו, מידע פרסומי ועוד. אפשרות הורדת הנתונים למחשב שכוללת גם את היסטוריית הציוצים וההודעות שלנו ולמעשה מהדרת את הנתונים לארכיון של החשבון אשר ניתן לקריאה על ידי מכונות בשפת HTML וקבצי JSON, שטוויטר שולחת לנו למייל.

לדברי טוויטר, רק 8 חשבונות של משתמשים קופחו כך שהורדו נתוני המשתמש שלהם, אך למרות כך ובשם הזהירות, בוטלה אפשרות ההורדה לכלל המשתמשים עקב הפריצה.

על מנת להוריד ולראות את נתוני המשתמש בטוויטר שלכם, לחצו על האייקון של 3 הנקודות בסרגל בצד ימין, בחרו באפשרות – הגדרות ופרטיות, בחרו ב-חשבון, גללו למטה באמצעות העכבר ובחרו באפשרות נתוני טוויטר שלך, תתבקשו להזין סיסמה, ולאחר מכן תוכלו להוריד את הנתונים שלכם.

טוויטר הורדת נתונים
טוויטר הורדת נתונים

הפריצה לטוויטר

במהלך חודש יולי האחרון, נפרצו חשבונות של משתמשים רבים, חלקם ידוענים בעלי פרופיל גבוה, כמו ביל גייטס, אלון מאסק, ברק אובמה, ג'ו ביידן ועוד, שנפלו בפח בתרמית שבה הפורצים העלו בשם הידוענים הודעה בה ביקשו להעביר סכום של 1000$ לחשבון ביטקויין, ובתמורה אותם הידוענים "יחזירו למשלמים כפליים" – 2000$. הסכום הידוע ששולם הסתכם בכ-12 ביטקוין, או 110,690$, אך ייתכן כי הועברו לחשבונות הפורצים עשרות ומאות אלפי דולרים נוספים.

בסופו של דבר האחראים לפריצה נעצרו, ומסתבר שאחד מהם היה נער בן 17 מפלורידה, אשר מואשמים בגין לא פחות מ-30 סעיפים. לטענת החברה הפורצים אף ניסו למכור חלק מהחשבונות לפני שנתפסו. "התוקפים הצליחו לבצע מניפולציה כלפי מספר קטן של עובדים והשתמשו בסיסמאות שלהם על מנת לחדור אל תוך הרשת הפנימית של טוויטר" – כך לטענת החברה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *