הרשת החברתית החדשה Threads לא תעלה באירופה

Instagram Threads
Instagram Threads

במטא מתכוונים לשחרר מחר (6 ליולי) את הרשת החברתית החדשה שתתחרה בטוויטר, Threads. אך בשל חשש לפגיעה בפרטיות, האפליקציה לא תהיה זמינה באירופה.

האפליקציה החדשה מבית חברת Meta, הבעלים של פייסבוק, אינסטגרם ווואטסאפ אשר נקראת Threads ואמורה להילחם בטוויטר של אילון מאסק, תעלה מחר לאוויר ברוב העולם, אך לא באירופה וזאת בשל חשש לפגיעה בפרטיות, כך לפי ועדת הגנת המידע של אירלנד. על פי כלי תקשורת באירלנד, הועדה הייתה בקשר עם ענקית הרשתות החברתיות לגבי הרשת החדשה ואישרה כי השחרור של האפליקציה לא יתרחש ברחבי האיחוד האירופי.

האפליקציה החדשה מבית מטא אמורה להתחרות בטוויטר כאמור ולהוות רשת חברתית טקסטואלית, בניגוד לרשת אינסטגרם אשר בבעלות החברה בה התמונות והסרטונים הם המהות. הרשת תאפשר "לשוחח על כל נושא שאיכפת לכם ממנו וטרנדים חדשים". הרשת גם תאפשר למשתמשים לעקוב אחר אותם החשבונות אחריהם הם כבר עוקבים ברשת אינסטגרם.

ליבת המחלוקת בנושא הפרטיות היא שבתיאור הפרטיות של האפליקציה בחנויות השונות נכתב כי היא תאגור מידע נרחב אודות המשתמשים כולל מידע בריאותי, רכישות, מידע כלכלי, מיקום, מידע ליצירת קשר, אנשי קשר, תוכן המשתמש, היסטוריית חיפוש, מזהים אישיים ומידע אבחוני.

על אף שאין בסכמות ועדת הגנת המידע של אירלנד לחסום באופן מלא את עליית האפליקציה, במטא לא לוקחים סיכונים ומעדיפים לפתור את הנושא מול הרשויות טרם האפליקציה משוחררת, ובכך היא למעשה לא מסתכנת בקנסות כבדים כפי שספגה בעבר. לאחרונה חברת Google מנעה את יציאתו לאור של רובוט האינטליגנציה המלאכותית שלה Bard באירופה מאותן הסיבות.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *