חברת מטא סגרה אלפי חשבונות פיקטיביים שהפיצו תעמולה

מטא חשבונות פיקטיביים. צילום: abidal, 123RF
מטא חשבונות פיקטיביים. צילום: abidal, 123RF

מטא הודיעה כי סגרה אלפי חשבונות פיקטיביים לאחר שזוהו כמפיצי תעמולה פרו סינית ורוסית ברחבי הרשתות החברתיות של החברה וחברות אחרות.

חברת מטא, ענקית הסושיאל והבעלים של פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ וגם רשת ת'רדס (אם כבר שכחתם מקיומה), הודיעה כי הצליחה לפגוע בשתיים מן הקבוצות הגדולות בעולם הנועדו להשפעה על דעת הקהל באמצעות הפצת תעמולה ברחבי המרשתת.

לטענת החברה, הקבוצות פעלו ביותר מ-50 אפליקציות הכוללות את פייסבוק, אינסטגרם, X (טוויטר לשעבר), יוטיוב, טיקטוק, רדיט, פינטרסט, מדיום, בלוגספוט, Vimeo, VK ועוד. לטענת החברה, במבצע משולב שביצעה הצליחה להתחקות ולסגור מעט יותר מ-7700 חשבונות פייסבוק, 950 דפים, 15 קבוצות וכמו כן 15 פרופילים באינסטגרם. על פי החברה, מיקומי המחשבים מהם בוצעו הפעולות בחשבונות הם מרחבי סין.

החשבונות הפיצו לכאורה תעמולה המעודדת את מדינת סין בעוד היא מבקרת את פעולותיה של ממשלת סין, וכמו כן ביקורת כלפי ארה"ב והמערב. כמו כן, הפיצו החשבונות קישורי ספאם ברחבי הרשתות החברתיות. בסין מסרו בתגובה כי "חלק מהאנשים והמוסדות פתחו בקמפיינים של שמועות כלפי סין ברשתות החברתיות והפיצו כמות אדירה של מידע מוטעה אודות סין, אנו קוראים למטא לבצע צעדים משמעותיים על מנת לעקור את המידע המוטעה המופץ אודות סין".

בנוסף, מטא טענו כי הם בלמו ניסיון רוסי לכאורה ליצירת נוכחות, וחסמו אלפי דומיינים (כתובות URL) של אתרים החשודים כמזיקים, וכמו כן נסיונות להפעלת חשבונות ודפים מזוייפים. על פי הדיווחים, האתרים ניסו להפיץ תעמולה וכתבות כזב נגד אוקראינה, ככל הנראה על רקע המלחמה. כמו כן, הכתבות תקפו את צרפת, גרמניה, ארה"ב וישראל.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *