ביקורת משחק: The Outer Worlds לנינטנדו סוויץ'

The Outer Worlds לנינטנדו סוויץ'
The Outer Worlds לנינטנדו סוויץ'

בתור מעריץ ותיק של פולאאוט, לא יכולתי להישאר אדיש לשחרור המטורף של Obsidian בשנה שעברה – The Outer Worlds. למי שלא יודע, לפני ש Bethesda רכשו את הזכויות על פולאאוט, ושיחררו את פולאאוט 3 והלאה, כותר מופת זה פותח על ידי חברה שנקראת Black Isle. לאחר שחברה זו פורקה, חלק מהמפתחים שכתבו בין היתר את פולאאוט ופולאאוט 2, עברו לעבוד ב Obsidian. במהלך השנים Obsidian שיחררו לשוק לא מעט כותרים מוצלחים –  Star  Wars: K.O.T.O.R 2, Neverwinter Nights 2, Pillars of Eternity, Fallout: New Vegas, ועוד. מדובר במשחק עתידני בעל תחושה פוסט אפוקליפטית בגלקסיה רחוקה, עם עיצובים שמזכירים את שנות ה-50 על עולמות חיזריים. מה שמרשים בין היתר במשחק דמוי פולאאוט זה, זו העובדה שהמשחק מתקיים על מספר כוכבים שהשחקן יכול לטוס אליהם ולחקור אותם.

The Outer Worlds לנינטנדו סוויץ'
The Outer Worlds לנינטנדו סוויץ'

היום בדיוק שוחררה הגירסא לנינטנדו סויץ' ואפשר לרכוש את המשחק בחנות המקוונת של נינטנדו. על מנת להתאים את המשחק לנינטנדו סויץ' היה צורך להפחית מאיכות הגרפיקה כדי שהמשחק יוכל לרוץ חלק על הקונסולה. ראינו כבר כותרים שביצעו את המשימה בצורה לא רעה בכלל כמו the witcher 3 למשל, כך שהציפיות הראשוניות שלנו היו גבוהות. אז יש לנו כאן במערכת עכשיו בטכנולוגיה, עותק של המשחק ולכן נאלצנו להתפטר מהעבודה, ביטלנו פגישות וטיולים, דחינו משימות, מילאנו את המקרר באוכל שיספיק לכל התקופה, ויצאנו למסע נוסף בעולם עשיר ומטורף מהיוצרים המקוריים של פולאאוט.

גרפיקה – 7

אם נשווה לכותרים אחרים שעשו את דרכם לקונסולת הסוויץ', אז נעשתה עבודה לא מספיק טובה ב- The Outer Worlds, המים לדוגמה אולי יכלו להיראות יותר טוב, ואובייקטים לא משתלבים באופן מספיק טבעי על רקע המשחק, וחבל, כי מדובר במשחק שבהיבטים אחרים שלו הוא לא פחות ממעולה. הגרפיקה אמנם לא נוראית, אך אין ספק שחיסרון זה מוריד באופן משמעותי מחווית המשחק הכוללת, ויצאנו עם התחושה הכוללת ש Obsidian יכלו לעשות עבודה יותר טובה, ראינו זאת במשחקים אחרים ששוחררו לסויץ', כמו the witcher 3 למשל, כפי שהזכרנו בתחילת הכתבה.

משחקיות – 9

אז כצפוי ממשחק בסגנון פולאאוט, חווית המשחק מעולה. השליטה כיפית וזורמת ונוחה, הקווסטים טובים ומאתגרים, מנגנון הקארמה פועל היטב ומורגש במשחק ויש תחושה חזקה שהחלטות משנות את המשחק בהתאם למעשיו ובחירותיו של השחקן. יש יותר מפתרון אחד כמעט לכל קווסט במשחק והשחקן יפתור את הדברים בהתאם לאיך שיבנה את הדמות. יש כמות גדולה של נשקים שאפשר גם לפרק ולשפר אם יש לשחקן את היכולת והאמצעים. הדיאלוגים מעניינים ולעיתים מורכבים, וקטעי המעבר יפים ועשויים היטב. מערכת הקרב זהה למה שראינו בפולאאוט 3, במשחק קיימת יכולת שנקראת Time Dilaion – מצב שבו הזמן נמתח והשחקן יכול לכוון באופן מדוייק אל האוייב, או לירות מהר אל יותר מאוייב אחד, או לכל מיני שימושים אחרים בשעת קרב, כמובן שהשחקן יוכל גם לשפר יכולת זו אם ירצה במהלך המשחק. פיתוח הדמות מגוון ומערכת ה leveling לא פחות ממצויינת, הנאה צרופה לחובבי הג'אנר.

The Outer Worlds לנינטנדו סויץ'

עלילה – 9

אז העלילה כצפוי מכותר זה היא בגדר יצירת מופת. החלטות השחקן משפיעות באופן ישיר על מהלך המשחק, השחקן ניצב בפני לא מעט החלטות הרות גורל, והרבה פעמים הוא נאלץ לבחור ברע במיעוטו. העלילה סוחפת את השחקן רגשית, והדמויות משכנעות ומעניינות, ולהרבה מהם יש דיאלוגים ארוכים ועשויים היטב, חלקן משעשעות ביותר, חלקן בעלות סיפורים עצובים או מחרידים, והסיפורים לעתים מתובלים בלא מעט הומור שחור. העלילה המצויינת מובילה את המשחק באופן דומיננטי ומשתרעת על פני מספר כוכבים בגלקסיה רחוקה המאוכלסת על ידי בני אדם, מה שגורם למשחק להרגיש ענק. בנוסף יש לציין שהעלילה מקורית, ולא קשורה בשום אופן למשחקי פולאאוט, במשחק זה לא מדובר בעולם שחווה שואה גרעינית, אלא בהתיישבות של בני אדם בגלקסיה זרה ומסוכנת – מה שתרם לא מעט לעלילה המצויינת, שכן מקוריות זה מבורך.

סאונד – 8

הפס קול של The Outer Worlds עשוי היטב בסך הכל, איכותי ומתחבר למשחק באופן לא רע. אמנם לא מדובר בפס קול שראוי שתהיה למישהו סיבה להוציא על גבי תקליטור, אך מעטים המשחקים שכן בעלי פס קול שכזה. ניתן לשלוט כמובן בנפרד במוזיקה לעומת הסאונדים האחרים, וטוב שכך כי לטעמנו בהגדרות הראשוניות המוזיקה היתה גבוהה מדי לעומת סאונדים אחרים של המשחק.

ציון כולל – 8.2

יצירת מופת של Obsidian שראויה להיקרא פולאאוט 4, יותר ממה שפולאאוט 4 ראוי לשמו. אמנם העלילה ב- The Outer Worlds שונה אך התחושה, והמשחקיות דומה, וזה צפוי כי מדובר ביוצרים המקוריים של פולאאוט, ואלו שעשו גם את פולאאוט : ניו וגאס. הגרפיקה בגירסאת הסויץ' היא החיסרון האמיתי היחידי במשחק, אך משחקי פולאאוט מעולם לא היו שיא הגרפיקה מאידך. משחק עם משחקיות כל כך טובה ועלילה כל כך סוחפת, ראוי לציון סופי גבוה, במיוחד לאור העובדה שמדובר במשחק ענק שמבטיח לשאוב את השחקן לתוך שעות על גבי שעות של חוויה בלתי נשכחת בעולמות חיזריים. אם לא קניתם בשנה שעברה את The Outer Worlds, אז יש לכם הזדמנות לצלול לתוכו החל מהיום גם לקונסולת הסויץ'.

 

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *