האקר הדליף בסיסי נתונים של אתרי דארקנט

Ryazan, Russia - March 28, 2018 - Tor browser on a display of PC with logo in a form of onion
Ryazan, Russia - March 28, 2018 - Tor browser on a display of PC with logo in a form of onion

במשך שנים נחשבת הרשת האפלה ("דארקנט") לבטוחה יותר בזכות האנונימיות שהיא מספקת לגולשיה באמצעות דפדפן Tor ושכבות של פרוקסי והצפנה, אך אף פעם אסור לשכוח כי "מצפון תפתח הרעה". אחת מחברות אירוח האתרים הגדולה ברשת האפלה, Daniel's Hosting (או DH בקיצור) שסגרה את שעריה לפני כחודשיים, נפלה קורבן לפריצה לשרתיה על ידי האקר בכינוי KingNull בתחילת חודש מרץ והחליטה להפסיק להעניק שירות לבעלי אתרים. הסיפור מעט הסתבך כאשר צץ ברחבי הרשת קובץ דאמפ המחיל את הנתונים של למעלה מ-7000 אתרי אינטרנט שהשתמשו בשירותי האירוח של DH וכעת חשופים לכל – כולל סיסמאות של מנהלים ומשתמשים, כתובות מייל ושאר פרטים אישיים.

על פי ZDnet, המידע שהופץ כולל 3671 כתובות אימייל, 7205 סיסמאות לחשבונות ו-8580 מפתחות פרטיים לכתובות בעלות סיומת .onion (הסיומת של אתרי הרשת האפלה). עוד דיווחו ב-ZDnet שחברת אירוח האתרים DH לא נפרצה רק במרץ הזנה, אלא גם בנובמבר 2018 אז האקר פרץ בצורה דומה לשרתי החברה, גנב את בסיסי הנתונים ומחק את כל הקבצים, אז יותר מ-6500 אתרים נפגעו, אם כי בסיסי הנתונים לא הופצו אז.

על פי דיווחים, KingNull הינו אדם אשר הזדהה כחלק מקבוצת אנונימוס, קבוצה של האקרים מרחבי העולם שפועלת כנגד ארגונים וממשלות ובכלל זה פעם בשנה כנגד מדינת ישראל במבצע הנקרא #OpIsrael. הקבוצה פעילה ברשת האפלה נגד אתרים בעלי תוכן פורנוגרפי קשה ובכלל זה פדופילים ומתקיפה את אותם אתרים במתקפות השחתה, DoS (מניעת שירות) ועוד.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *