הסוף של קבוצת lapsus$? שבעה מחברי הקבוצה נעצרו

חברי קבוצת lapsus$ נעצרו. צילום: Freepik Premium
חברי קבוצת lapsus$ נעצרו. צילום: Freepik Premium

משטרת לונדון הודיעה כי עצרה שבעה צעירים בגילאים 16 עד 21 בחשד לחברות בקבוצת ההאקרים lapsus$ שאחראית למתקפות כופר בחודשים האחרונים נגד חברות כגון nvidia, Samsung, Ubisoft, LG ו-Microsoft.

כנופיית lapsus$ שעלתה לכותרות בחודשים האחרונים מספר פעמים בחשד למתקפות כופר כנגד חברות ענק. רק לפני מספר ימים דיווחנו לכם על הפריצה לחברת Ubisoft, שאולי הייתה האחרונה טרם נעצרו. על פי המידע שעד כה פורסם לציבור ידוע כי נער בן 16 ואשר שמו נאסר לפרסום בשל היותו קטין הוא "המוח" מאחרי הקבוצה, ותחת הכינוי White או Breachbase הצליח לגייס למעלה מ-14 מיליון דולרים בביטקויין מפעילויות בלתי חוקיות. אביו של הנער הגיב לדברים בראיון ל-BBC ואמר כי "לא שמעתי שום דבר על כך עד לאחרונה. הוא מעולם לא דיבר על האקינג, אבל היה טוב מאוד במחשבים ובילה זמן רב על המחשב. תמיד חשבתי שהוא משחק במשחקי מחשב. אנו נמנע ממנו מלגעת במחשבים".

דוברות משטרת לונדון פרסמה בזו הלשון כי "שבעה בני אדם בין הגילאים 16 עד 21 נעצרו בקשר לחקירת קבוצת האקרים. הם שוחררו כרגע לבתיהם, אך החקירה ממשיכה".

הנער, בכינוי White כאמור, "נחשף" על ידי חבריו באתר האקרים לאחר עסקה שהשתבשה. באתר פורסם שמו, כתובתו ותמונות מתוך פרופיל ברשתות החברתיות. את החשיפה ליוותה "ביוגרפיה" קצרה בה נכתב כי "אחרי מספר שנים ההון שלו הגיע ללמעלה מ-300 מטבעות ביטקויין (השווים לכ-14 מיליו דולר), הוא כעת מקושר לקבוצה האחראית למתקפות כופר הידועה כ-Lapsus$, שסחטו ו'פרצו' למספר ארגונים".

הקבוצה עצמה קיבלה הכרה בינלאומית בזמן קצר מאוד וזאת הודות לחברות הגדולות שלהם פרצו, וערוץ הטלגרם שהם מפעילים המכיל 47,000 רשומים. ביום רביעי האחרון פורסמה ההודעה האחרונה בערוץ ובה נכתב כי "כמה מחברינו יצאו לחופשה עד ה-30/3/2022. אנו נהיה שקטים בתקופה הקרובה. תודה על ההבנה, ננסה להדליף דברים במהירות האפשרית".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *