הפריצה לטוויטר: הפורצים השיגו גישה לאתר דרך הטלפון

הפריצה לטוויטר (גרפיקה: עכשיו בטכנולוגיה)
הפריצה לטוויטר (גרפיקה: עכשיו בטכנולוגיה)

הפריצה לטוויטר – ותרגיל הפישינג המבריק: שבועיים לאחר הפריצה לחשבונות הידוענים מתברר כי הפורצים השיגו את הסיסמאות דרך שיחות טלפון עם בעלי גישה לאתר.

שבועיים עברו מאז הפריצה לטוויטר בה השתמשו פורצים בכלי ניהול של הרשת החברתית על מנת להוריד מידע כגון תמונות והודעות פרטיות, ולפרסם סטטוסים בשמם של ידוענים כגון המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, המיליארדרים אילון מאסק וביל גייטס, הראפר קניה ווסט ועוד. פרט ידוע היה כי הפורצים השתמשו בסיסמאות של מנהלי תוכן בטוויטר על מנת להשיג גישה לכלי הניהול של הרשת החברתית ולבצע את זממם, אך השאלה שנותרה פתוחה היא – כיצד הגיעו לאותם הסיסמאות?

הפריצה לטוויטר
הפריצה לטוויטר

 

בידיעה שהתפרסמה על ידי ה-BBC התברר כי הפורצים גרמו למנהלים למסור להם את הסיסמאות דרך הטלפון. בטוויטר הודיעו כי הפורצים יצרו קשר טלפוני עם עובדי החברה ושכנעו אותם למסור את הסיסמאות. בשלב זה לא ידוע מה היה תוכן השיחות וכיצד הדבר בוצע, אך מסתבר שלפחות עובד אחד מסר את פרטי הגישה שלו לאתר לפורצים – ממש דרך הטלפון (מזכיר את השיטות של ההאקר המפורסם בהיסטוריה – קווין מיטניק).

טוויטר פריצה
טוויטר פריצה

 

בפריצה עצמה, כזכור, פרסמו ההאקרים הודעה בשמם של הידוענים בה טענו כי מי שיעביר סכום של 1000$ לארנק ביטקויין מסויים, יקבל בחזרה 2000$. אין אפשרות לדעת כמה אנשים נפלו בפח ואכן העבירו את הכספים, אך על פי הערכות מומחים מדובר בסכום של 100,000$ שהועבר לפורצים טרם הסטטוסים נמחקו. בורסת הקריפטו קויין בייס טענו כי הם מנעו העברת 280,000$ לארנקים הללו.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *