סין תכריח גיימרים להשתמש בשמות אמיתיים במשחקי רשת

גיימרים סיניים. צילום: Shao-Chun Wang, 123RF
גיימרים סיניים. צילום: Shao-Chun Wang, 123RF

סין: הרשויות הקומוניסטיות הודיעו כי גיימרים יחוייבו להשתמש בשמות האמיתיים שלהם במשחקי רשת במקום בכינויים, וזאת על מנת ליצור "סביבה נעימה" למשחק.

סין ידועה בחוקי הצנזורה הנוקשים שלה כלפי אזרחיה, במיוחד כאשר זה נוגע למשחקי וידאו, מחשב או סטרימינג של משחקים. לאחר שב-2018 חסמה באופן גורף את אתר הסטרימינג המוביל בעולם Twitch (מבית אמזון), ולאחר שהנהיגה חוקי צנזורה נוקשים בה על מפתחי משחקים לקבל את אישור הרשויות טרם הם מעלים את המשחק ל-App Store הסיני, כעת הרשויות בסין מנחיתים מכה חדשה על הגיימרים הסינים: על פי דיווח של הרג'יסטר, חוק חדש יאולצו הגיימרים להשתמש בשמות האמיתיים שלהם במשחקים במקום בכינויים. פנג שיצ'ין, בכיר במשרד הפרסום הממשלתי של המפלגה הקומוניסטית, אמר בשבוע שעבר כי יש במשחקי הרשת השונים תוטען מערכת אימות ממשלתית החל מספטמבר.

תחת המערכת החדשה, הגיימרים יאלצו להירשם כדי לשחק במשחקי מחשב בעזרת השמות האמיתיים שלהם. חברות המשחקים המקומיות, Tencent ו-NetEase כבר הציגו מערכות אימות שהקימו שיפעלו תחת פיקוח של המדינה הקומוניסטית. פנג הוסיף שהממשלה הסינית מעודדת את התעשייה ליצור משחקים שהם "יצירתיים, בעלי טעם וחמים", מסר שהמדינה תסבול משחקים כל עוד הם לא מעודדים מה שהממשל מחשיב כבעלי אופי אנטי חברתי.

התמכרות למשחקי מחשב – "הרואין אלקטרוני"

לסין היסטוריה ארוכה ומרתקת עם משחקי מחשב. מעבר לכך שהיא מפעילה מחנות מעצר לגמילת בני נוער וצעירים מ"התמכרות לאינטרנט", החל מ-2008 היא מכירה בהתמכרות זו כהפרעה קלינית וטוענת כי מדובר באיום בריאותי מהמעלה הראשונה לצעירים. יש לציין כי התמכרות למשחקי מחשב ולאינטרנט מוכרת כהפרעה גם במדינות אחרות ברחבי העולם (ואפילו על ידי ארגון הבריאות העולמי), אך מחנות מעצר לגמילה הן נחלתה הבלעדית של סין.

הסיבה לכך היא שצעירים רבים מגלים את האינטרנט דווקא במקומות כמו קפה-אינטרנט, שם הם מבלים במשך שעות ארוכות ולעתים אף ימים רצופים ללא שינה. אחד ממנהלי מחנות המעצר הללו מספר כי הצעירים "לובשים חיתולים" כדי שלא יצטרכו לקום מכיסאותיהם, ואף קרא לתופעה "הרואין אלקטרוני".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

תגובה אחת

  1. אני לא חושבת זה שזה מעשה בססר מכיוון שזה פוגע להם בפרטיות, אם הם רוצים להיות אנונימים מה קורה אז?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *