ערב הסעודית שילמה לעובדים בטוויטר לרגל אחרי עיתונאים

מוחמד בן סלמאן ודונלד טראמפ. צילום: הבית הלבן
מוחמד בן סלמאן ודונלד טראמפ. צילום: הבית הלבן

בבית המשפט בסן פרנסיסקו החלה חקירה על ידי בית המשפט המחוזי בה מואשמת ערב הסעודית בכך ששילמה לשני עובדי טוויטר בתמורה לכך שיעקבו אחר עיתונאים. על פי Foxnews, ממשלת ערב הסעודית שילמה לעובדי טוויטר בתמורה לכך שיחפשו ויעבירו לרשותכם מידע פרטי ורגיש של אלפי חשבונות טוויטר. החשבונות שהמידע שלהם הועבר, כך על פי החשד, כוללים עיתונאים פופולריים עם יותר ממיליון עוקבים וכמו כן מבקרים אחרים של ממשלת ערב הסעודית.

כמו כן מהתלונה שהוגשה עולה כי שני החשודים קיבלו בתמורה שעוני יוקרה ועשרות אלפי דולרים לחשבונות בנק "סודיים" – כך על פי הדיווח. העובדים הואשמו בכך שפעלו כסוכנים של ממשלת ערב הסעודית ללא אישור מפורש מטעם ממשלת ארה"ב. אין זאת הפעם הראשונה שמתקיים קשר בין עובדי טוויטר לממשלת ערב הסעודית. אחמד אבואמו, שעזב את משרתו כמנהל שיתופי פעולה תקשורתיים האחראי למזרח התיכון בטוויטר בשנת 2015, גם הואשם בזיוף מסמכים וכמו כן במתן עדות כוזבת בפני חוקרי FBI. הוא צפוי לעמוד לראשונה בפני בית המשפט הפדרלי בסיאטל ביום רביעי.

בשנת 2015 גם עלה החשד כי יועץ הרשתות החברתיות של משפחת המלוכה הסעודית שילם לעלי עאלזברה, עובד טוויטר, בתמורה לכך שיטוס עימו לוושינגטון ויפגש עם בן משפחה ממשפחת המלוכה הסעודית. לאחר כשבוע, כך על פי החשד, החל עלזברה לגשת אל תוך נתונים רגישים אישיים של משתמשי טוויטר ללא אישור. על פי החשד המידע כולל פרטים אישיים של יותר מ-6000 משתמשי טוויטר, כולל לפחות 33 בני אדם שהמשטר הסעודי ביקש באופן מפורש. אחרי שעומת עם החשדות נגדו, הודה עלזברה במעשים וטען כי פעל מתוך סקרנות בלבד.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *