פלאשבק לנינטנדו סוויץ': נוסטלגיה במיטבה

Flashback for switch. Nintendo
Flashback for switch. Nintendo

זה היה בערך בשנת 1992 אבל אני עדיין זוכר את זה כאילו זה היה אתמול. את ההתרגשות, את הציפייה, ואת הריח של הפלסטיק החדש, אפילו הילדים של השכנים באו לראות, פשוט כמות אדירה של אושר בתוך קופסא – מגה דרייב 16 ביט. ישבתי עם אחי והשכנים בהתרגשות על הרצפה מול הטלויזיה וחיברנו את המכשיר ושמנו את כרטיס המשחק שקיבלנו עם המכשיר – פלאשבק. נשאבנו לתוך שעות של משחק בהנאה צרופה שלא היו עוד הרבה משחקים שהפקתי מהם את אותה ההנאה שהפקתי מפלאשבק, היינו פשוט מאוהבים במשחק הזה.

אך עם הטכנולוגיות של היום לעומת זאת, קשה להבין איך ממש נכנסנו לתוך משחק שמצוייר בגרפיקה ברמה של אז, למרות שמבחינה גרפית הוא היה נחשב מוצלח בתקופתו. החלטתי אחרי כל השנים לחזור אל פלאשבק, והפעם עם הנינטנדו סויץ' שלי, לאחר שראיתי את פלאשבק מוצג בחנות המכוונת של נינטנדו. ממרום גילי בהיותי גיימר בן 37 אני מודה שהתרגשתי כמעט כמו אותו הילד כשרכשתי את המשחק לנינטנדו, אך נשאלת השאלה, האם אהיה מסוגל להנות ממנו עד היום?

גרפיקה – 8

כמובן שנלקחה בחשבון העובדה שפלאשבק הוא משחק ששוחרר לשוק כבר ב 1992 ושהגרפיקה שלו כבר לא רלוונטית, אבל האמת שהמשחק דווקא נראה די טוב ומעניין ומכיל לא מעט פרטים יחסית לתקופה שבה נכתב. יש גם להתחשב בעובדה שהמשחק עבר שיפורים גרפיים בין היתר לרגל השחרור המחודש, מה שגורם למשחק להראות קצת יותר עדכני, כך שבסך הכל חוויה די טובה שגם יודעת להישאר נאמנה למקור, אך בכל זאת יצאתי עם תחושה שבעידן הטכנולוגי הנוכחי היה אפשר לשפר הרבה יותר את העיצוב מבלי להתרחק יותר מדי מהמקור, ולפרוש את התמונה יותר טוב על המסכים של ימינו.

משחקיות – 8

פלאשבק סוחף ומרתק, מצאתי את עצמי שוב מול המסך שעות, פותר חידות ונלחם באויבים ומתחמק ממכשולים, אקשן פלטפורמר טהור שאין שני לו. לגבי השליטה, היה קצת מבלבל בהתחלה עד שהתרגלתי, ולדעתי יכלו לשפר את זה בקלות, אבל די סביר בסך הכל. כמו כן הוכנסה למשחק אפשרות rewind, כלומר להריץ אחורה את המשחק, ככה שאם השחקן מת, הוא יכול לחזור קצת אחורה ולנסות שוב, במקום שהמשחק יחזיר אותך המון אחורה ויהפוך להיות מתיש שהרי המשחק המקורי היה לא ממש סלחני לטעויות קטנות- שהיו יכולות להרוג את השחקן בן רגע. לרוב השחקנים של היום, כנראה שיש פחות סבלנות ממה שהיתה להם ב 1992, ולכן לטעמי זו תוספת חשובה ביותר למשחק.

עלילה – 10

העלילה של פלאשבק למעשה חזקה ביותר וסוחפת את השחקן למסע הזוי בעתיד, מסע של גילוי עצמי, חברות וגבורה, בעולם מסוכן שבו אתה מבוקש ואתה מחפש איך לברוח בחזרה לכדור הארץ, ותוך כדי אתה נסחף לתוך מסע להצלת העולם. שחקן יכול למצוא את עצמו מרותק שעות למשחק בזכות העלילה הדומיננטית שמובילה את השחקן במשחק רווי אקשן, מתח וקווסטים זה. לא פחות מיצירת מופת שנשארה רלוונטית ועתידנית למשך המון שנים.

סאונד – 9

הסאונד הוא חלק בלתי נפרד מהעלילה במשחק זה – מה שתורם לאווירה המון. המוזיקה עשוייה היטב, ובהחלט מתאימה לכל רגע של המשחק, ומעבירה היטב את התחושה של מסתורין על כוכב לכת זר. הסאונד של המכשירים מגניב ומרגיש עתידני עד היום. בהחלט עבודה מקצועית עם מחשבה על הפרטים הקטנים, שהרי לא סתם מדובר במשחק עטור פרסים.

ציון כולל – 8.7

אז בסך הכל זה היה כמו לפגוש חבר שלא פגשת הרבה שנים, אתה עברת מאז המון, והוא השתנה מעט על מנת לנסות להדביק את פער השנים שנוצר, אך בסופו של דבר העברתם יחד ערב מהסרטים. למרות כל השנים שעברו עדיין מצאת אצל החבר הזה את אותו הכיף שמצאת אז. כנראה שיש משחקים מסויימים שיהיה כיף לשחק בהם גם אחרי כמעט 30 שנה. לשחקנים שלא שיחקו בפלאשבק מעולם זה יכול להיות משחק מעולה שירתק את השחקן למסך למשך שעות, אך לא בטוח שסגנון האקשן פלטפורמר הספציפי הזה מספיק מהיר לדור החדש, וגם המשחק אולי קצת קצר לעומת כותרים אחרים בז'אנר. התחושה הכללית היא שהקסם של פלאשבק לא נגמר ועדיין עושה את העבודה כמו שצריך – לא פחות מיצירת מופת שלעולם לא פג תוקפה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

2 תגובות

  1. סקירה מעולה, אולי אפשר לומר שהגראפיקה של היום יותר מציאותית אך אם יש דבר שאי-אפשר לקחת מאותם משחקים שגדלנו עליהם זה את העלילה המעולה והסוחפת כשכל רגע ורגע במשחק מרגיש כמו סדרה או סרט טוב שאתה מגלם את השחקן הראשי.

    אז הכתבה הזו הייתה על FlashBack המעולה אך בואו לא נשכח את חברת Sierra המעולה שהביאה לנו משחקי קווסט שכנראה כל אחד מכיר.

    לצערי החברה נסגרה ב2008 אבל המשחקים עצמם נצחיים וממליץ בחום למי שעד כה לא זכה לשחק ביצירות המופת הללו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *