צ'יטים לפורטנייט עלו ביוקר לנאשם

צ'יטים לפורטנייט לא משתלמים. קרדיט: האתר הרשמי Fortnite
צ'יטים לפורטנייט לא משתלמים. קרדיט: האתר הרשמי Fortnite

צ'יטים לפורטנייט הם דבר נפוץ גם כך, אך אחד האחראים ליצירתם והפצתם הובס בבית המשפט על ידי Epic Games, שתתרום את הכסף למחלקות ילדים בבתי חולים.

פורטנייט הוא אחד ממשחקי המחשב (והקונסולות) הפופולריים ביותר בכל הזמנים. ככזה, הוא חשוף יותר מכולם לאנשים שמנסים לייצר ממנו כסף, כך למשל במקרה של ברנדון דספוטאקיס, צעיר אוסטרלי הידוע בכינוי BlazeFN, שעסק במכירת צ'יטים לפורטנייט וחשבונות משתמשים פרוצים. חברת Epic Games, יצרנית פורטנייט, הצליחה לגלות את זהותו ותבעה אותו בבית משפט פדרלי באוסטרליה באפריל 2021, וכעת הצדדים הגיעו להסדר, שמסגרתו היא תפוצה בסכום שלא פורסם וכמו כן דספוטאקיס אולץ לפרסם התנצלות פומבית.

בית המשפט קבע כי דספוטאקיס הפר את הסכם ותנאי השימוש של חברת Epic Games, כמו גם הפר את זכויות היוצרים של החברה. על פי תנאי השימוש, ישנו איסור גורף על מכירת חשבונות משתמשים, ללא קשר לשימוש בצ'יטים.

דספוטאקיס הודה באשמה ובעובדות, ופרסם התנצלות לאחר מכן כחלק מהסדר הטיעון עמו: "שלום לכולם, כאן BlazeFN. עד לאחרונה מכרתי צ'יטים לפורטנייט והפרתי את הפרטיות של חשבונות משתמשים במשחק. אני לא אעשה זאת עוד שכן Epic Games תפסו אותי ופעלו נגדי משפטית באוסטרליה. אני כעת תחת מגבלות חוקיות שמונעות ממני לעסוק בכך בעתיד ואני צריך לשלם ל-Epic Games סכום שייתרם לצדקה. אני רוצה להתנצל בפני קהילת פורטנייט. מה שעשיתי היה בלתי חוקי ונתן לשחקנים יתרון לא הוגן על פני אחרים שמשחקים לפי החוקים. אני לא אעשה זאת שוב אף פעם". עוד ביקש דספוטאקיס לחזור לאנונימיות שלו. "בבקשה אל תפנו אלי לגבי צ'יטים לפורטנייט או חשבונות משתמשים".

הצ'יטים לפורטנייט שמכר דספוטאקיס כללו Aimbot – רובוט כיוונון אוטומטי, חשבונות עם כמות V-Bucks גדולה (המטבע של המשחק – מ"מ), חשבונות עם סקינים ותלבושות נדירים וכמו כן חשבונות שמופעל עליהם המנוי לעונה – Battle Pass.

בחברת Epic Games הגיבו ומסרו כי "מכירת חשבונות משתמשים פרוצים וצ'יטים שמים את המידע הפרטי של אנשים תחת סיכון וגם הורסים את החוויה עבור אנשים שמשחקים באופן הוגן. אנחנו ננקוט צעדים משפטיים נגד מכירה של פריטים אלו ונרדוף אחר כל האפשרויות על מנת להבטיח שהמשחק שלנו נשאר מהנה, הוגן ולעולם לא יהיה במודל של Pay To Win (לשלם כדי לנצח – מ"מ).

כאמור, סכום הפיצוי אותו יאלץ לשלם דספוטאקיס לא פורסם כחלק מההסדר ונשאר חסוי, אם כי ב-Epic Games הודיעו כי הוא יתרם לארגון Child's Play, צדקה המוקדת לשיפור מחלקות ילדים בבתי חולים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *