איך לשמור על מקלדת המחשב

קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

המקלדת שלכם, זאת שבה אתם משתמשים בשביל לכתוב איתה את הסטטוסים, לדבר עם החברים, לחפש דברים בגוגל או סתם בשביל להקליד מסמך כזה או אחר, מלוכלכת, אפילו מלוכלכת מאוד. כמה היא מלוכלכת? לא פחות מהשירותים שיש לכם בבית, כי בואו, בינינו מתי באמת בפעם האחרונה עשיתם לה איזה שהוא ניקוי יסודי? פירורים של אוכל, שתייה ממותקת, כל מיני שערות, שאריות של הציפורניים וכמעט כל דבר אשר אתם מביאים איתכם אל השולחן של המחשב, מגיעים פשוט במהירות אל תוך המקלדת והם מצטברים עמוק עמוק בפנים. המקלדת היא בעצם אחד המקומות הכי מלוכלכים שיש בבית גם בלי שאתם שמתם לב, והיא צוברת המון אבק, שומן וכמובן חיידקים כמו בכל מקום, במיוחד אם יש לכם מקלדת בצבע שחור, אשר שם יותר קשה לראות את הלכלוך מבצבץ בעצם.

ניקיון המקלדת מבחוץ לבפנים

קודם כל אתם צריכים לנתק את המקלדת מהמחשב. אם זאת מקלדת אלחוטית צריך קודם כל להוציא את הסוללות שלה. הפעולה של הניקוי יכולה לגרום להמון נזק כאשר המקלדת מחוברת עדיין לחשמל. חשוב לשים לב שלא להשתמש בחומרי ניקוי שונים, בשביל למנוע המון נזק אל הפלסטיקה של המקלדת. ועוד דבר בודד ממש לפני שאנחנו מתחילים, מומלץ מאוד שלא לבצע את הניקיון בחדר המחשב בשביל לא להחזיר את כל האבק לתוך המחשב עצמו, ואל המקלדת עצמה. בשביל להסיר את כל הלכלוכים הגדולים, תיקחו את המקלדת אל חדר האמבטיה או אל מעל הפח, תהפכו אותה כלפי מטה ותתפחו בקלות על החלק התחתון או על החלק העליון לאחר שאתם הפכתם אותה. תנסו לנער אותה קצת לכל מיני כיוונים עד שכל הפירורים והדברים האחרים יצאו להם מבין כל החריצים.

אזהרות

אל תשתו שום משקה כמו קפה או מים על יד המחשב, כי במקרה כזה אשר המשקה ישפך על גבי המחשב ועל המקלדת של המחשב יכול להתקצר וכמובן להתקלקל, והמקלדת שלכם כולה להפסיק לעבוד לגמרי, גם אם המחשב והמקלדת שלכם עובדים גם לאחר שנשפך לכם המשקה על המחשב הנייד. פשוט תרוצו מיד אל מעבדה שבה יפרקו וינקו לכם את המחשב מכל השאריות של המשקה, זלזול וגם הזנחה בטווח הרחוק והקרוב יכול לגרום להמון קורוזיה וחלודה אשר בסוף שלהם המחשב שלכם יתקלקל ויצא משימוש ואז אתם תצטרכו לשלם הרבה יותר בשביל תיקון אם בכלל זה יהיה שווה.

לסיכום

כדאי להימנע כמה שאפשר מלהשתמש במחשב הנייד עם ידיים שהן מלוכלכות, או לאכול ולשתות באזור של המחשב, בנוסף, חשוב מאוד להקפיד על ניקוי מסיבי של המחשב אחת לחודש, בשביל שהלכלוך הזה לא יצטבר הפנים. כדאי וחשוב גם להקפיד במיוחד על להרחיק את המחשב הנייד מכל מיני נוזלים מתוקים שהם מזיקים אל המקשים של המקלדת, בגלל שהם יוצרים דביקות.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמה לניוזלטר

כתבות באותו הנושא