קורס QA – למידת בדיקות תוכנה ושיתוף פעולה עם מפתחים

קורס QA. צילום: Freepik
קורס QA. צילום: Freepik

קורס QA מומלץ ביותר מכיוון שקורס זה מהווה כרטיס כניסה לתחום ההייטק כיום. בדיקות תכנה מהוות חלק אינטגרלי מתהליכי הנדסת תכנה ואבטחת איכות המוצר.

קורס QA

תוכן עניינים

  • מה עושה בודק תכנה
  • קורס QA – האם זה מתאים עבורי
  • מה לומדים בקורס QA
  • כמה מרוויח בודק תכנה
  • למה כדאי ללמוד בקורס QA
  • למה כדאי ללמוד במכללת Real Time

 

קורס QA מכין את הסטודנטים להשתלבות באחד מתחומי ההייטק הנדרשים ביותר – תחום בדיקות התכנה והבטחת איכות. קורס זה פותח את הדלת אל העולם הייטק, ומאפשר לבוגרים להשתלב במשרות בדיקת תכנה בענפי ההייטק השונים.

במסגרת הקורס תרכשו את כל הכלים הדרושים בשביל להשתלב במשרות בתחום בדיקות התכנה. כך תוכלו להשתלב בתהליכי הפיתוח, ולסייע לחברות להבטיח כי המוצרים והשירותים שהן מפתחות עומדים בתקני האיכות ומתאימים לשוק.

העבודה של אנשי ה QA לעולם אינה נגמרת, ולכן תמיד ישנו ביקוש ללימודי QA. בדיקות נדרשות תמיד, בכל שינוי של התכנה, ובכל שינוי של טכנולוגיות. מספיק שאייפון תשיק דגם חדש או עדכון מערכת הפעלה, על מנת שתידרש סדרה של בדיקות לגבי אותו העדכון, וגם כל מפתחי האפליקציות הנשענות על אותו מכשיר ומערכת הפעלה ידרשו לפתח עדכונים ולהעמידם שוב לבדיקה.

 

מה עושה בודק תכנה

בדיקות תוכנה הן חלק חשוב בכל תהליך פיתוח, משירות WEB, דרך אפליקציית סלולר ועד מערכות חומרה הנשלטות על ידי תכנה. כאשר חברת הייטק משיקה מוצר חדש לשוק, או אולי משדרגת מוצר קיים, היא חייבת להבטיח את תקינותו – זוהי המשמעות המרכזית של בדיקת התכנה.

תפקידו של בודק התכנה הוא לסייע לאתר את אותן הבעיות, ולהבטיח כי מוצר יצא לשוק כאשר הוא מושלם וללא תקלות. הוא עובד ישירות מול צוותי הפיתוח ומספק להם פידבק.

עבודתו של בודק התכנה נעשית על פי מתודות עבודה, ותוך כדי שימוש ביישומים שונים אשר נועדו לסייע לו לבצע בדיקה מקיפה וסיסטמטית של התכנה.

הבדיקות מתבצעות לפי הגדרות מדויקות, והן יכולות לכלול בדיקות ידניות בהן הבודק מדמה שימוש בתכנה וביצוע פעולות מסוימות (על פי תסריט שהוגדר עבורו), או באמצעות בדיקות אוטומטיות.

תפקידו של איש ה QA הוא לזהות ולתעד את כל אותן הבעיות והתקלות, על מנת שהמפתחים יעניקו פתרונות וישפרו את איכות המוצר בטרם יצא לשוק.

 

קורס QA – האם זה מתאים עבורי

העבודה בתחום ה QA צפויה לזמן לכם עבודה עם פיתוחים טכנולוגיים שונים עוד לפני שהם יוצאים לשוק. זה באמת כיף להיות בחזית הטכנולוגיה, אך לא כולם מתאימים לתפקידי בדיקת תכנה.

יש צורך בכישורי חשיבה לוגית ויכולות לביצוע עבודה סיסטמטית. אתם צריכים להיות בעלי יכולת לשים לב לפרטים קטנים, לדעת לשאול שאלות וגם לתקשר הלאה את הבעיות המתגלות באמצעות מילוי דוחות, ישיבות צוות ותקשורת בין אישית.

עבודה זו דורשת אחריות רבה; מוצר עם תקלות היוצא לשוק יכול לגרום לנזק תדמיתי ופגיעה במכירות החברה. אם יש לכם את היכולות הללו, כל מה שנשאר זה ללמוד את הכלים הטכניים הדרושים לצורך ביצוע בדיקות QA.

 

לימודי QA – למי מתאים הקורס

  •  קורס QA מתאים למתחילים החולמים להשתלב בתחום ההייטק. זהו תחום קל אשר יכול להוות עבור רבים את דלת הכניסה לעולם ההייטק. הוא אינו דורש ידע בתכנות או כל ידע קודם.
  • הקורס מתאים גם להסבת אקדמיים. בוגרי אוניברסיטאות ומכללות, המעוניינים במקצוע מכניס ועבודה בתחום ההייטק, יכולים בקלות ללמוד QA.
  • הקורס מתאים גם לאנשי הייטק בעלי רקע בתכנות. עבורם קיים מסלול מקוצר המאפשר להם להשלים רק את הפרקים הרלוונטיים לבדיקות תכנה.

 

מה לומדים בקורס QA

מכללת Real Time מציעה מספר מסלולי לימוד. מסלול מקיף המתאים למי שאין לו רקע בתחום, או מעט רקע, וכולל את כל תחומי הלימוד הרלוונטיים. וזאת לצד קורס רגיל או קורס בהתאמה אישית עבור אנשים בעלי רקע בהייטק אשר זקוקים רק להשלמות.

המסלול המקיף מורכב מ 2 חלקים:

בודק תוכנה  QA Automation

  • קורס פייתון (Python) – במהלך הקורס תלמדו כיצד לפתח תכנה באמצעות פייתון, אחת משפות התכנות הפונקציונלי החזקות ביותר, המתאימה למגוון יישומים.
  • קורס Java – קורס זה יעניק לכם הכרות ושליטה בשפת ג‘אווה המתאימה למגוון שימושים וענפים בתעשייה.
  • קורס SQL – עבודה עם בסיסי נתונים, תקשורת, הרצת שאילתות ושליפת מידע וביצוע פעולות שונות.
  • קורס Selenium – בחלק זה של הקורס נלמד על אחד הכלים הפופולריים ביותר לביצוע בדיקות, כלי המתאים ל WEB ולמובייל ובעזרתו ניתן לבצע בדיקות בצד השרת וצד המשתמש.
  • קורס ג'ירה | JIRA – כלי חשוב בניהול פרויקטים בתחום הפיתוח ומעקב אחר באגים, בקורס נלמד כיצד לעבוד איתו.
  • קורס Jenkins- קורס זה ילמד אתכם על Jenkins, שרת המשמש לאוטומציה של כלל התהליכים בבניה, בדיקה או ייצוא של תכנות מחשב.
  • קורס GIT (Version Control) – לימוד מערכת GIT לניהול גרסאות. מערכת בעזרתה תוכלו לייעל את זרימת העבודה ולייעל את התהליכים.

 

Manual Testing  בדיקות אוטומציה ידניות

  • קורס Computer Architecture – קורס זה ילמד אתכם על רכיבי המחשב, התפקידים של כל אחד מהם וכיצד הם עובדים יחדיו.
  • קורס Web Foundations – זה קורס מבוא בו נלמד את אבני הבניין החשובות של הפיתוח (הלקוח והשרת), ועל כל התקשורת ביניהם.
  • קורס HTML5 – קורס זה יעניק לכם את כל הכלים לצורך בניית דפי HTML המשמשת כתקן מוסכם בעולם האינטרנט.
  • קורס CSS3 – בקורס זה נלמד את שפת CSS3 המאפשרת להתאים את היישומים לסביבות שונות.
  • קורס לינוקס | Linux Admin – קורס זה מספק לכם את כל הכלים לתפעול מערכת ההפעלה לינוקס.
  • קורס Bash Scripting – קורס לצורך כתיבת סקריפטים עבור אוטומציה במערכות לינוקס.
  • קורס Networking – בקורס זה נלמד על רשתות המחשבים וכיצד המחשבים מתקשרים ביניהם באמצעות פרוטוקולים, חומרה ותכנה.
  • קורס מתודולוגיות QA – בקורס זה נלמד על המתודולוגיות השונות המשמשות בעת בדיקה, מסמכי בדיקה וכלים נוספים.

תנאי קבלה

קורס QA אינו דורש ידע קודם, תנאי הקבלה קלים והקורס מתאים לכולם.

  • ידע בסיסי בעבודה מול מחשב.
  • אנגלית ברמה בסיסית.
  • אין צורך בתואר בתואר או ידע קודם.
  • המועמדים צריכים לעבור ראיון התאמה אישי.

מתכונת הקורס

מכללת Real Time מציעה לכם קורס QA מקיף של 535 שעות אקדמיות. הקורס נמשך כשנה, והוא מורכב משני חלקים:

  1. קורס בודק תוכנה QA – קורס זה לוקח אתכם שלב אחר שלב ונותן לכם את הכלים הבסיסיים לביצוע בדיקות תכנה. בחלק זה של הקורס תלמדו על הליך הפיתוח, על מקומו של בודק התכנה בתהליך, מתודולוגיות בדיקה, מערכת הפעלה לינוקס, בניית סקריפטים, כתיבת דוחות ועוד כלים מקצועיים.
  2. קורס QA אוטומציה – בחלק זה של הקורס ניקח את הידע שלכם צעד אחד נוסף וניכנס אל תוך עולם הבדיקות האוטומטיות. נלמד כיצד לכתוב תכנות לאוטומציה של בדיקות באמצעות ג׳אווה, פייתון וכלים אחרים המבטיחים כי תגיעו מוכנים אל שוק העבודה.

הלימודים מתקיימים במתכונת היברידית (פרונטלית בתל אביב וגם מקוונת – בחירה שלכם), כאשר כל השיעורים מוקלטים וניתן לחזור ולצפות בהם לצורך חזרה ורענון.

הנרשמים יכולים ליהנות משיעורים פרטיים במתכונת אחד על אחד, ללא צורך בתוספת תשלום!

בסיום הקורס תקבלו תעודה מטעם המכללה, המוכרת על ידי המעסיקים בארץ ועל ידי משרד הכלכלה. כמו כן תוכלו לגשת לבחינות ההסמכה ISTQB, המעניקות לכם תעודה בינלאומית מוכרת.

 

כמה מרוויח בודק תכנה

בוגרים שסיימו את הלימודים ואין להם ניסיון, יכולים להגיע למשכורות של 9,000 -12,000 שקלים לחודש כבר בשנה הראשונה. בודקים מנוסים, לאחר 3 עד 5 שנים, יכולים להגיע למשכורות בטווח של 18-25 אלף שקלים. וכמובן ישנן אפשרויות להתקדם לתפקידי ראשי צוותים ותפקידים ניהוליים המזכים בשכר גבוה יותר.

 

למה כדאי ללמוד בקורס QA

לימודי QA מאפשרים לכם לעשות את הצעדים הראשונים בעולם ההייטק, גם אם אין לכם רקע בנושא. גם אם הייתם בטוחים שהייטק זה לא בשבילכם, קורס זה יוכיח לכם שגם אתם מסוגלים.

בשוק ישנן משרות רבות בתחום בדיקות התכנה, והן הכרחיות לכל חברה העוסקת בפיתוח מוצרים ושירותים טכנולוגיים. הלימודים מאפשרים לכם גם להוציא תעודת הסמכה בינלאומית הפותחת לכם את הדרך למשרות בחו“ל.

 

למה כדאי ללמוד במכללת Real Time

מכללת Real Time מציעה לכם תכנית לימודי QA עדכנית ומקיפה, המכינה אתכם לשוק העבודה. לכל אורך הקורס תיהנו ממרצים ברמה הגבוהה ביותר, ומשאבים לימודיים הכוללים שיעורים מוקלטים וחוברת קורס. בנוסף המרצים זמינים לשיעורים פרטיים, ללא תוספת תשלום.

מכללת Real Time מציעה התמחות מעשית (סטאז' מעשי) במחלקת הפיתוח של החברה במהלכו מחלקת משאבי האנוש מלווה את הבוגרים בבניית קורות החיים, דף  LinkedIn ופניה לראיונות עבודה בחברות ההייטק.

משנים שעברו ידוע כי מעל 90% מהבוגרים שעברו התמחות מוצאים עבודה בשנה הראשונה!

ניתן לסיים את הקורס בין תוך 9 עד 12  חודשים, 2-3 פעמים בשבוע ולהצטרף לשוק העבודה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *