מערכות תדלוק רובוטיות בדרך לישראל?

מערכות תדלוק רובוטיות. צילום: Autofuel
מערכות תדלוק רובוטיות. צילום: Autofuel

חברת Autofuel הודיעה כי היא מתכוונת להתרחב למזרח התיכון ולהתחיל בהתקנות של מערכות תדלוק רובוטיות אוטומטיות. המערכת הקניינית של החברה הדנית, מבטלת את הצורך במתדלקים אנושיים ומחליפה אותם במתדלקים קובוטיים של חברת Universal Robots.

מערכת התדלוק הרובוטית של Autofuel תומכת ב׳תדלוק׳ סוגים שונים של דלקים, כולל הטענת רכבים חשמליים (EV) ומכוניות מונעות מימן, מה שהופך אותה לפתרון אידיאלי לעתיד המגוון של תחום האנרגיה בתחבורה. על ידי אינטגרציה חלקה עם מתקנים קיימים ללא צורך בשינויים, המערכת מאפשרת ללקוחות לתדלק אוטומטית, או ידנית, באותו מתקן, ומספקת גמישות ונוחות מירבית.

בעבר כבר סיפרנו לכם בעכשיו בטכנולוגיה על היכולות המדהימות של הקובוטים, רובוטים היכולים לבצע ביעילות רבה משימות ספציפיות שאליהן נועדו, וזאת תוך חסכון משמעותי בכוח אדם בשל יכולתם להחליף בני אדם במשימות מורכבות יותר הדורשות דיוק.

המערכת של Autofuel מציעה יתרונות רבים, כולל בטיחות משופרת, נוחות ויעילות מוגברת הן ללקוחות והן למפעילי תחנות דלק. על ידי ביטול הצורך במעורבות אנושית בתהליך התדלוק והשימוש בקובוטים של UR, המערכת מפחיתה משמעותית את הסיכונים הכרוכים בתחנות דלק קונבנציונליות. תכונות בטיחות כגון לחצני עצירת חירום וחיישני זיהוי מכשולים מבטיחות סביבת תדלוק מאובטחת. בנוסף, התהליך האוטומטי מייעל את התפעול.

לדברי ג'ונאס תור אולסן, המייסד השותף של Autofuel, החברה עדה לעניין ולביקוש משמעותי בפתרון מצד חברות במזה״ת. ״יש פתיחות בשוק הזה לתדלוק רובוטי ולנו יש הזדמנות מושלמת לתרום לעתיד הניידות באזור". אולסן מעריך כי כל המזה״ת נתפס כבין המאמצים הראשונים טכנולוגיה מתקדמת, אך לא התחייב להגעה בתקופה הקרובה לזירה הישראלית. ״התוכניות של Autofuel בשלב הראשון לשתף פעולה עם מפיצים מקומיים וחברות תחנות דלק בסעודיה ובאיחוד האמירויות, יסללו את הדרך לפריסות מוצלחות נוספות ולחדירה לעוד שווקים באזור״, אמר אולסן.

לדברי חיים זכרמן, מנהל חטיבת רובוטיקה ואוטומציה בחברת SU-PAD, נציגת UR בישראל, מדובר בדוגמה יפה כיצד טכנולוגיה קובוטית מתקדמת מתגברת על המצוקה הגדלה בגיוס ושימור עובדים, במיוחד במשימות שוחקות שאף משפיעות על בריאות העוסקים בהן.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *