אינטרנט מהיר לכולם? משרד התקשורת בבשורה חדשה

אינטרנט מהיר. קרדיט תמונה FREEPIK
אינטרנט מהיר. קרדיט תמונה FREEPIK

דוברות משרד התקשורת הצהירה לאחרונה כי היא תאפשר לצרכנים לרכוש באופן עצמאי מודם רשת אופטי (ONT) מתוך מגוון שיפורסם ע"י הספקים המורשים. ע"פ הדיווח, הספקים המורשים יחויבו לשקף בפרסומיהם את עלות השירות על כלל מרכיביו.

לטענת דוברות משרד התקשורת , מדובר בצעד משמעותי לעבר פתיחת השוק לתחרות, הן באיכות והן במחיר, שיאפשר לצרכנים המעוניינים בכך להשתמש בציוד שרכשו באופן חופשי, גם ברשתות מתקדמות, המבוססות על סיבים אופטיים. האם הצהרה זו של משרד התקשורת אכן מביאה עמה בשורה של תחרות, וכתוצאה מכך, אינטרנט מהיר יותר לכולם? או שרב מהומה על לא מאומה?

משקי בית רבים בישראל מחפשים בנרות את עסקת האינטרנט האופטימלית בשבילם, וזה דבר שלא קל למצוא. אפקט השמיכה הקצרה מקשה על הישראלים למצוא את האיזון הנכון בין אינטרנט ביתי הכי זול לבין אינטרנט מהיר ונטול 'גמגומים' והיתקעויות – שנוטים להופיע כאשר מספר אנשים בבית משתמשים באינטרנט בו זמנית. איזו חברה מספקת את האיזון הנכון ביותר בין שני המשתנים הללו?

החבילות שבשוק כיום

אז איזו חברה מספקת אינטרנט ביתי הכי זול? ואיזו חברה מציעה אינטרנט מהיר במיוחד? חברת 'בזק' מציעה ללקוחות חדשים ספק ותשתית של 100 מגה, המספקת מהירות העלאה של 10 מגה במחיר 99 ש"ח לחודש. חברת 'Triple C' מציעה למצטרפים חדשים חבילת אינטרנט, ספק ותשתית 100 מגה במחיר 75 ש"ח לחודש. יש לציין כי הנתב אותו מספקת החברה הוא בתוספת תשלום. בדומה לכך, חברת '019 מובייל' מציעה חבילת אינטרנט זהה במחיר 82 ש"ח לחודש, כשהנתב אותו מספקת החברה הינו בעלות של 4 ש"ח בחודש.

חברת 'רימון' מציעה חבילה דומה לחבילות של 'Triple C' ו-'019 מובייל', במחיר 99 ש"ח לחודש, ומספקת רמות הגנה וסינון אתרים לבחירת המשתמש. גם חברת 'פרטנר' מציע חבילת אינטרנט מהיר, עם ספק ותשתית 100 מגה על גבי ADSL של בזק, והכל במחיר של 99 ש"ח לחודש. חברת 'אקספון' מציעה חבילה של 100 מגה גם כן, עם מהירות העלאה של 10 מגה במחיר 99 ש"ח חודש. יש לציין כי מחירו החודשי של נתב 'אקספון' הוא 19.9 ש"ח בחודש.

דומה אבל שונה

כפי שניתן לראות, מחירי החבילות של החברות השונות הן דומים, גם אם לא זהים, ומהירויות הגלישה שהן מספקות דומות גם הן. אם כך, כיצד ניתן לקבוע איזו חברה הכי כדאית? רבים לא יודעים זאת, אך המהירות של האינטרנט הביתי אינה תלויה רק בחבילה אותם רכשו, אלא גם בתשתית אליה מחובר האינטרנט, ולא רק. ישנם שלל משתנים שהציבור אינו מודע אליהם ויכולים להשפיע עמוקות על מהירות האינטרנט הביתי והיציבות שלו.

מכיוון שקשה לאדם הפשוט לעמוד על ההבדלים הללו עוד לפני שהוא מבצע את הרכישה, רצוי להתייעץ עם חברים ומשפחה על איזו חבילת אינטרנט יש להם והאם הם מרוצים ממנה. כך ניתן לדעת כי חוות הדעת אותה מקבלים היא לא משוחדת, דבר שנדיר למצוא ברשת.

האיזון הדק

האיזון בין אינטרנט ביתי הכי זול לבין מהירות האינטרנט הוא איזון דק שמתאגר מאוד למצוא אותו. אך יש מספר פתרונות לכך. ראשית, רצוי ללמוד אילו נתונים הם חשובים לתפקוד האינטרנט ולהשוות אותם בין החברות השונות. ואף יותר חשוב מכך, לאסוף חוות דעת מבני משפחה ומכרים. הצהרות פומפוזיות של דוברים ממשלתיים כאלה ואחרים לאו דווקא מצביעות על שינוי אמיתי, אבל על עצות של אנשים קרובים הרבה יותר הגיוני לסמוך.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *