דיוור לעסקים: הערוץ השיווקי שלא מפסיק לעבוד כבר יותר מ-30 שנה

דיוור לעסקים. קרדיט: Freepik
דיוור לעסקים. קרדיט: Freepik

בניגוד למה שנהוג לחשוב, דיוור אלקטרוני הוא לא פעולת "שגר ושכח". הוא כולל מרכיבים חשובים שכל אחד מהם עשוי להשפיע על פרמטרים רבים

זה התחיל מהנחת פליירים ממותגים בתיבות הדואר ועבר אבולוציה מהירה גם לעולם השיווק הדיגיטלי. כבר מאז שנות התשעים דיוור הוא שם קוד לשיווק המוני באמצעות המייל. המונח המקצועי נקרא "אימייל מרקטינג", אבל בישראל רבים עדיין מכנים את הפעולה בשמה הגנרי. דיוור.

קשה למצוא עסק דיגיטלי שלא משווק ללקוחותיו באמצעות דיוור המוני במייל. עסקים משתמשים בדיוור אלקטרוני כדי למכור מוצרים או שירותים בחנות האונליין, עמותות ותאגידים משתמשים בדיוור אלקטרוני כדי לשלוח חדשות ומידע ללקוחות או תורמים; מותגים משתמשים בדיוור אלקטרוני כדי להזמין חברים לאירועים והשקות. יש עוד המון שימושים ותועלות לפעולת הדיוור, אבל לכולם מסקנה אחת נחרצת: מדובר בדרך יעילה וזולה להעברת מסרים לקהלים גדולים.

איך עושים דיוור מוצלח?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, דיוור אלקטרוני הוא לא פעולת "שגר ושכח". הוא כולל מרכיבים חשובים שכל אחד מהם עשוי להשפיע על פרמטרים רבים כמו עבירות (היכולת של מייל שיווקי להגיע מהשולח לנמען דרך הרשת), פרסונליות (היכולת לאפיין קהלי יעד לצורך התאמת מסרים מדויקת) וגם על רמת הקשב והריכוז של מקבל המסר.

לפני ששולחים דיוור המוני לקהלי יעד מומלץ לקחת בחשבון מספר פעולות שיגדילו את החשיפה בקרב הלקוחות.

  1. בחירה של כותרת מושכת: הכותרת של הדיוור היא הדבר הראשון שהנמענים רואים, אז חשוב שהיא תהיה מושכת ומסקרנת את מקבל הדיוור.
  2. יצירת תוכן איכותי: התוכן של ההודעה חייב להיות איכותי ומעניין. עליו להיות מוצג בשפה פשוטה, ברורה ומובנת.
  3. בחירה של קהלי היעד: מומלץ מאוד שמקבל הדיוור יגלה מעורבות ועניין במסר, ויחוש שהוא מיועד ונוצר בשבילו באופן אישי.
  4. קריאה לפעולה ברורה: מומלץ לשלב הנעות לפעולה ברורות ומדויקות אל מקבל המסר כדי שייגע מה עליו לעשות. להשאיר פרטים? לרכוש מיידית? לממש קופון? להירשם לניוזלטר? וכד'.

 

למה כל עסק בדיגיטל חייב מערכת דיוור?

מערכת דיוור אלקטרוני היא חובה לכל עסק דיגיטלי ותפקידה לסייע במספר מטרות:

להגדיל את המכירות: מערכת דיוור אלקטרוני מסייעת לשווק מוצרים או שירותים ללקוחות פוטנציאליים על ידי שליחת מבצעים, הנחות או הצעות מיוחדות.

להגדיל את המודעות למותג: מערכת דיוור אלקטרוני מסייעת בחיזוק המיתוג והמודעות למותג באמצעות חדשות, מידע ארגוני או עדכונים על המוצרים או השירותים.

לשמר לקוחות לאורך זמן: מערכת דיוור אלקטרוני מסייעת לשמור על קשר עם לקוחות קיימים על ידי שליחת מבצעים בתאריכים ייעודיים כמו ימי הולדת וחגים או לתחזק מועדון לקוחות.

לטייב רשימות לקוחות: מערכת דיוור אלקטרוני עושה סדר ברשימות התפוצה של כל עסק על ידי מתן התראות על כתובות שגויות, כפולות או לא רלוונטיות.

לחלץ תובנות עסקיות: מערכת דיוור אלקטרוני מסייעת לכל מנהל שיווק לקבל תובנות עסקיות על כל קמפיין ולבנות דוחות עדכניים בזמן אמת.

 

איך להגדיל חשיפה באמצעות דיוור?

שלחו דיוורים בתדירות מבוקרת: מינון ושליטה במספר הדיוורים ימנע הטרדות ויעורר עניין וציפייה בקרב הלקוחות.

התאמה אישית של הדיוור: כל לקוח חייב לקבל בדיוק את המסר המתאים אליו. הימנעו מהפצה המונית של מסר אחד לכולם.

רספונסיביות: יותר ויותר אנשים קוראים דיוורי אלקטרוני מהנייד שלהם. חשוב לוודא שהדיוור נראה טוב ונקרא בקלות בסמארטפונים ושאר התקנים ניידים.

למה לעבוד עם מערכת הדיוור של אקטיב טרייל?
לפני הכל, מדובר במערכת הדיוור המובילה והמתקדמת בישראל הנמצאת בשימוש של מעל 3,500 לקוחות בארץ ובחו"ל. כמו כן, מערכת הדיוור של אקטיב טרייל כוללת מגוון רחב של פ'יצרים מתקדמים המסייעים ולשלוח דיוור מקצועי ויעיל בקלות.

היא אף ידידותית לשימוש, כך שכל אחד יכול לבנות דיוור ללא צורך במחלקת עיצוב והפיצ'רים מעניקים שילוב מצוין של ערוצי שיווק נוספים כמו סמס, וואטסאפ וכד'. בנוסף, היא מספקת תמיכה מעולה וזמינה ללקוחות והמחיר שלה אטרקטיבי במיוחד – החל מ-50 שקלים לחודש בלבד. והכי חשוב: מערכת הדיוור של אקטיב טרייל מאפשרת ליצור תהליכים אוטומטיים, כגון שליחת דיוורים בהתבסס על אירועים מסוימים, כגון הרשמה לניוזלטר או רכישה של מוצר.

זה זול, זה מגדיל מכירות וזה ממש קל לעיצוב – לא פלא שגם אחר יותר מ-30 שנה אף מנהל שיווק לא מוותר על דיוור.

 

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *