גוגל אספה מידע רפואי בחשאיות

The Pancake of Heaven! / CC BY-SA 4.0

גוגל אספה באופן חשאי מידע רפואי על מיליוני מטופלים ב-21 מדינות בארה"ב כחלק מפרויקט משותף עם ספק שירותי בריאות כחלק מפרויקט "נייטינגייל" (זמיר), כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. על פי הדיווח הרופאים והמטופלים לא היו מודעים לאיסוף המידע הרפואי. רוב קופלנד, כתב הוול סטריט ג'ורנל דיווח שהמידע שנאסף בפרויקט כולל "תוצאות מעבדה, אבחוני רופאים ומידע אודות אשפוזים יחד עם קטגוריות נוספות שיכולים להגיע עד להיסטוריה בריאותית מלאה כולל שמות המטופלים ותאריכי הלידה". כמו כן דווח כי לכ-150 עובדי גוגל הייתה גישה למידע הרב שנצבר. הניו יורק טיימס הוסיף כי לרבבות עובדי גוגל הייתה גישה למידע הרגיש ביותר וכי קיים חשש כי חלק מהמידע הורד משרתי גוגל למחשבים אישיים.

גוגל מסרו בתגובה לדברים כי למרות ההפתעה, מדובר בהליך רגיל לחלוטין עבור ספק שירותי רפואה לחלוק מידע רגיש אודות מטופלים עם עובדים טכניים תחת הסכם עבודה מסוג זה, מה שמאפשר לגוגל לבנות כלים לטובת הספק לשימוש בנתונים הרפואיים וכמו כן אין שום צורך לחלוק את המידע עם המטופלים. הדובר מטעם גוגל גם ציין בתגובה לטענה כי גוגל אספה את הנתונים באופן חשאי ולא פרסמה הודעה על כך מכיוון שמדובר בשלבים מוקדמים של הפרויקט ולא היה צורך בכך.

גוגל אישרה כי היא משתפת פעולה עם חברת אסנשיין, ספק בריאות קתולי המבוסס בסנט. לואיס שמפעיל מרפאות ב-21 מדינות בארה"ב. החברה קוראת לעצמה "ארגון שירותי בריאות מבוסס-דת המוקדש לשינוי באמצעות חידוש דרך רצף של טיפול". על פי הדיווחים, גוגל משתמשים במידע מהמערכת כדי לעצב תוכנה שתפעל לטובת המטופל הפרטי "באמצעות טכנולוגיה מלאכותית וחשיבת מכונה עצמאית".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *