ההאקרים דורשים מחברת שירביט כופר מיליון דולר

שירביט כופר black shadow. צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה
שירביט כופר black shadow. צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה

האם תשלם חברת שירביט כופר של מיליוני שקלים? ההאקרים שפרצו לשרתי החברה, Black Shadow, דורשים 50 ביטקויין או שידליפו מידע נוסף.

קבוצת ההאקרים Black Shadow, שלקחה אחריות על הפריצה לשרתי חברת הביטוח שירביט, דורשים כופר על סך 50 ביטקויין (שווה ערך לכמעט מיליון דולר לפי שער הביקטויין הנוכחי) בתמורה לאי פרסום ואי מכירת המידע שנמצא ברשותם, וזאת לאחר שפרסמו מסמכים נוספים בדמות חבילת 300 פקסים של החברה וכמו כן תלושי שכר נוספים של עובדים.

לטענת קבוצת ההאקרים, שפתחה ערוץ חדש בטלגרם לאחר שנחסמו בטוויטר, באם החברה לא תשלם את הסכום בתוך 24 שעות הסכום יוכפל ל-100 ביטקויין, למחרת ל-200 ביטקויין, ולאחר מכן, באם לא ישולם הכופר, יימכר המידע ל"אחרים". כמו כן איימו ההאקרים כי יפרסמו בתום כל 24 שעות חומרים נוספים שנלקחו משרתי החברה.

בינתיים פנתה חברת שירביט ללקוחותיה וכתבה: "ממידע שנתקבל בחברה ומבדיקות שנערכו קיים חשד לאירוע סייבר כנגד החברה, במסגרתו הוצאו מהחברה מסמכי ביטוח. נציין שאין בנתונים שהוצאו מידע שעלול לגרום נזק למבוטחינו. החברה נקטה ותמשיך לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי לטפל באירוע ולהבטיח מניעה של השנות אירועים שכאלה בעתיד. האירוע עודנו בטיפול בשיתוף מערך הסייבר ורשות שוק ההון, בטוח וחיסכון". יש לציין כי עד כה אתר האינטרנט של חברת שירביט לא זמין.

יש לציין כי במידע שכבר נחשף לציבור על ידי Black Shadow נראה כי בניגוד לאמור לעיל ישנם פרטים אישיים שכן עלולים לגרום לנזק ללקוחות החברה, כמו גם לעובדיה, כמו למשל צילומי תעודת זהות הכוללים תאריך הנפקה, פרט מידע חשוב בו משתמשת כיום ממשלת ישראל באתריה לצרכי זיהוי ממשלתי של אזרחים. בשלב זה לא ברור האם חברת שירביט, שבשלב זה נעזרת כאמור במספר גורמים לצד רשות הסייבר, תיענה לדרישות הכופר. ישנו גם סיכוי רב שגם אם תיענה לדרישות הכופר ואכן תעביר את הסכום – ההאקרים יפרסמו או ימכרו את המידע לעוד גורמים כך שאין כל וודאות שתשלום הכופר יהיה סוף הסיפור.

חברת שירביט פרסמה בתגובה הודעה בזו הלשון: "הלילה התקבלה דרישת כופר בסך של כמיליון דולר ואולטימטום בצידה. לצד דרישת הסחיטה, הדליפו התוקפים פרטים שמתייחסים לעדכון על מצב תביעות של כמה מלקוחות החברה. צוותי המומחים וגורמים נוספים בוחנים את השלכות ההודעה שפרסמו התוקפים, ובמקביל נערכים בחברה לחזרה לפעילות באופן מבוקר ומאובטח. באמצעות צוותי מומחים ממלכתיים ופרטיים בתחום הסייבר, שירביט פועלת כדי להגן על המידע ועל לקוחותיה".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *